Avatar billede djondjoe Nybegynder
22. juni 2005 - 15:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udføre handling ved frys af program, evt. vha. timer?

Jeg har et VB6 program, der kører som en Windows service. Programmet FTP'er løbende til en FTP-server, men engang imellem fryser det, som oftest pga. manglende svar fra FTP-serveren.

Public Function FTP_Login(sHostName As String, sUser As String, sPassword As String) As Boolean
    On Error GoTo EH:

    Set oFTP = Nothing
    Set oFTP = New FTP

    'attempt login
    With oFTP
        .RemotePath = ""
        .RemoteFile = ""
        .RemoteHost = sHostName
        .User = sUser
        .Password = sPassword
        .Logon
    End With

    'return true if successful
    FTP_Login = True

    Exit Function
EH:
    FTP_Login = False
End Function

Selve forbindelsen bliver lavet med en FTP-komponent fra IPWorks. Der hvor programmet sporadisk stopper er ved .Logon metoden. Derfor vil jeg gerne indføre et eller andet (en timer?), der f.eks. altid tæller ned fra 30 når metoden bliver udført, og hvis programmet ikke er kommet videre, skal den fyre et eller andet af, så programmet kommer videre (Den skal f.eks. sætte FTP_Login = False og så køre vider ei koden hvorfra FTP_Login blev kaldt.
Er der nogen, der har et forslag til dette?
Avatar billede niels_kristian Nybegynder
04. juli 2005 - 02:44 #1
har den ikke selv en timeout funktion?
Avatar billede djondjoe Nybegynder
22. august 2005 - 15:52 #2
lukkes.