Avatar billede axemaster Nybegynder
22. juni 2005 - 15:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Radiobuttons med javascript

Jeg har 2 radiobuttons i en form uden submit.

Når jeg trykker på en radiobutton skal den redirecte til en asp side i en anden iframe. Siden er den samme lige meget hvilken radiobutton jeg trykker på.

Koden ser således ud:

<form name="sog" method="post" action="ok.asp" target="hoved">
<input type="radio" name="mumoms" checked value="1">Med<br>
<input type="radio" name="mumoms" value="0">Uden</td>
</form>

Anyone plz
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2005 - 15:17 #1
-- og du skal slet ikke have oplysningen med ?-)

F.eks.

<input type="radio" name="mumoms" checked value="1" onclick="parent.FRAMENAVN.location.href='dinSide.asp';">Med<br>

Iøvrigt har spørgsmålet lige så meget med asp, som hvis du havde spurgt om farven på dit skriveunderlag har betydning for dine web-sider ...

Det ville nok have været smartere at placere den i (d)html- eller evt. i javascript-kategorien !-)
Avatar billede axemaster Nybegynder
22. juni 2005 - 15:49 #2
Tak det virker.
hehe, undskyld det med den forkerte kategori *rødmer*

Jo, oplysninger skal med.

Det gør jeg sådan:

<input type="radio" name="mumoms" checked value="1" onclick="parent.FRAMENAVN.location.href='dinSide.asp?mu=1';">Med<br>

Vil du give et svar ??
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2005 - 16:37 #3
Velbekomme '-)

-- men behold selv de fleste point, for det sværeste var i oversigten at se at dette spørgsmål var et simpelt dhtml/javascript-spørgsmål !-)
Avatar billede axemaster Nybegynder
23. juni 2005 - 09:28 #4
Jeg ved ikke hvordan man ændre pointantallet, så du får dem alle :D
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2005 - 09:45 #5
Du skal selv lægge et svar, og så enten markere begge navne eller vælge avanceret !-)

Se f.eks. http://expfaq.1go.dk ...

-- els tak for point ;~}