Avatar billede miphisto Nybegynder
22. juni 2005 - 14:34 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Sende siden som mail?

Hej igen, :-)

hvis det er muligt!

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan sende en kopi af en komplet side som loades, helst i html med Billeder og det hele.

se http://www.scanbalt.dk/tebuj.php?No=8410
Sælgeren udfylder formen og trykker godkend

Siden som han kommer ind på skal sendes i en kopi via mail, eller laves til PDF hvis det er mulig.
Avatar billede bromer Nybegynder
22. juni 2005 - 14:45 #1
Du kan vel åbne en forbindelse til din egen server så du får siden i HTML. Derefter kører du igennem for at finde billeder. HTML indholdet og billeder indsætter du i en mail med Mail-Mime, eller noget i den stil.
Avatar billede pallotto Nybegynder
22. juni 2005 - 16:06 #2
Der har været andre sprøgsmål om hvordan man sender mails med HTML. Søg efter dem. Tror du vil blive en del klogere inde for det område. :)
Avatar billede miphisto Nybegynder
27. juni 2005 - 13:50 #3
Det jeg er ude efter er.
Når man trykker på Godkend flettes mailen sammen så den ligner siden tebuj1.php
sendes til 1 person.
der skal ikke tilføjes noget data ud over det der er på siden.
Det skal gøre silent ingen interaction.

Jeg har prøvet at lege med det her:

$lines = file ('http://www.scanbalt.dk/tebuj1.php?No=8410');
hvordan laver man den linie om så den altid indlæser sig selv?

Jeg vil så bruge info jeg har indlæst til at smide i mailen
feks.
<?
$mailto = "til@mail.dk";
$mailform = "fra@mail.dk";
$emne = "tekst + noget data fra SQL"; <------ Hvordan ser sådan noget ud?
$message = "her skal hele siden smides ind som en kopi"; <--- er det overhovdet mulig?
$headers = "from: $Mail \n";
$headers .= "Content-type: text/html";

mail("$mailto", "$emne", $message,"$headers");
?>

Jeg er på udkig efter nogle kode eksempler.
Avatar billede pallotto Nybegynder
27. juni 2005 - 17:36 #4
LORTE BROWSER! den slettede lige hele min fine forklaring :/ Så må jeg jo bare prøve igen.
Du vil godt have det sådan at din $lines automatisk sat. Hvis du bare vil have fil navnet på den fil du er kører kan man skrive __FILE__ men for at få det der står i adressebaren skal der stå $_SERVER["QUERY_STRING"];
Dermed vil din linie se sådanne ud:
$lines = file ($_SERVER["QUERY_STRING"]);
Husk at den $_SERVER["QUERY_STRING"]; kun skriver hvad der står efter .dk/

Angående dine spørgsmål om mail senderen:

$emne = "tekst + noget data fra SQL"; <------ Hvordan ser sådan noget ud?
i $emne skal der står det som du godt vil have der skal stå i toppen af mailen, altså emnet :). Ham der har lavet det kode du viser har bare skrevet + SQL fordi man også kan smide noget fra databasen ind i emnet. Man behøver ikk.
(Kan godt komme med kode eksempel hvis det er)

$message = "her skal hele siden smides ind som en kopi"; <--- er det overhovdet mulig?

Det som der skal stå her i er såmænd "bare" en hjemmeside, du kan lave et design med fine kanter og alt muligt andet, du skal bare sætte koden ind mellem de to ' Du skal self starte med <HTML> og hvad der ellers høre til i toppen af en html fil.
(Kan også godt komme med kode eksempel her hvis det er.)

Håber det var noget du kunne bruge.
Avatar billede miphisto Nybegynder
28. juni 2005 - 10:32 #5
Jeg er kommet så langt her.
Kode:
<?php

$html = implode('', file('http://www.scanbalt.dk/tebuj1.php?No=' . $GruppNr));

// multiple recipients
$to  = 'ht@scanbalt.dk'; // note the comma

// subject
$subject = mysql_result($query,0,GruppeNr);

// message
$message = $html;

// To send HTML mail, the Content-type header must be set
$headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";

// Additional headers
$headers .= 'To: ' . "\r\n";
$headers .= 'From: Scanbalt Web info@scanbalt.dk' . "\r\n";
$headers .= 'Cc: ' . "\r\n";
$headers .= 'Bcc: ' . "\r\n";

// Mail it
mail($to, $subject, $message, $headers);
?>

Dette virker det sender siden i en mail, Problemet er bare den looper modtog ca 4000 mail), Jeg har fået at vide File() ikke skal være i samme fil som resten af koden. nu skal jeg bare finde en måde på hvor den så kan være :)

en simpel stykke kode der viser en kopi af siden.

Kode:

<?php

$lines = file('http://www.google.dk');

$html = implode('', file('http://www.google.dk'));

print ($html);
?>

Nogen der ved hvordan man indsætter http:// så links virker?
Se evt eksemple her www.scanbalt.dk/ny.php
Bemærk billeder, links etc. ikke funger fordi google ikke bruger fuld sti i deres links. Jeg har lidt samme problem i mailen der vises billederne heller ikke fordi billede links peger på images/trailer/ og det kan mail klienten ikke finde frem til. :)
Avatar billede pallotto Nybegynder
28. juni 2005 - 16:38 #6
Det med at din html mail ikke kan finde billederne. Det er nu ikk så svært at lave. Da du "bare" skrive hele stien til billedet for eksempel http://www.minhjemmeside.dk/images/trailer/hund.jpg
istedet for bare images/trailer/hund.jpg
Avatar billede miphisto Nybegynder
30. juni 2005 - 10:16 #7
Så kom det til at virke næsten optimal, billederne i mailen blev droppet istedet er der link til billeder i mailen.
Hele funktionen er fordelt i 4 php filer. 1 til hovedsiden hvor der kan ændres i data, 1 som "trigger" og sender mail, 1 som levere data til mailen, 1 som laver printet.
De 2 vigtige, og dem som har voldt mig problemer er de intressante, jeg vil prøve forklare, hvis der er nogen der skulle få brug for lignende funktion.
Koden ser sådan ud her..
->> Dette er selve den der sender mailen her kan modtager etc ændre, man kunne evt tilføje flere modtagere mm. der er mange muligheder <<-
(der skal renses lidt hist og her for at til/fra ser rigtig pæn ud)
baseret på http://dk2.php.net/function.mail (eks 4)
<?php
// Sti til filen der laver den flotte html mail version
// $html_mail = implode('', file('http://url.til.siden.der.skal.mailes.php');
$html_mail = implode('', file('http://www.scanbalt.dk/template_mail.php?No=' . $_GET[No] . '&name=' . urlencode($_POST['name']) . '&Antal=' . urlencode($_POST['Antal']) . '&Pris=' . urlencode($_POST['Pris']) . '&Comment=' . urlencode($_POST['Kommentar'])));
// Sti til Print versionen
$html_print = implode('', file('http://www.scanbalt.dk/template_print.php?No=' . $_GET[No] . '&name=' . urlencode($_POST['name']) . '&Antal=' . urlencode($_POST['Antal']) . '&Pris=' . urlencode($_POST['Pris']) . '&Comment=' . urlencode($_POST['Kommentar'])));

echo $html_print;

// i dette
$to  = 'ht@scanbalt.dk';

// subject
$subject = 'Følgende tilbud på ' . $_GET[No];

// message
$message = $html_mail;

// To send HTML mail, the Content-type header must be set
$headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";

// Additional headers
$headers .= 'To: Henrik Thomsen <ht@scanbalt.dk>' . "\r\n";
$headers .= 'From: Scanbalt Web <info@scanbalt.dk>' . "\r\n";

// Mail it
mail($to, $subject, $message, $headers);
?>
Mail_template.php er hen helt normal webside.
Avatar billede miphisto Nybegynder
30. juni 2005 - 10:19 #8
Pallotto Jeg giver dig 30 point for din deltagelse
Avatar billede pallotto Nybegynder
30. juni 2005 - 17:51 #9
Det er okay. Jeg kan se at du har fundet ud af det, og det er jo det vigtigeste :).