Avatar billede charley Nybegynder
22. juni 2005 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mail checkbox checked

Hei

Jeg har side hvor jeg legger info inn i en database og deretter sender dataene til en mailbox. Har litt problemer med å få det til å fungere. Jeg ønsker å bruke en if-setning til å avgjøre om en tekstboks skal være checked eller ikke. Her er koden:

// Lager og sender mail
$mail_subject = "Statusrapport $dato";
$mail_body = "
    <html>
        <head>
            <title>Vaktrapport</title>
    </head>
    <body>
    <form>
        <table border=1>
            <tr> <td width=10></td> <td colspan=4 align=center><b>Vaktrapport $dato</b></td> <td width=10></td> </tr>
        <tr> <td width=10></td> <td><b>Statusmail</b></td> <td>Pålogget</td>  <td>$user_id</td>  <td></td> <td width=10></td> </tr>
                                <tr> <td width=10></td> <td></td> <td>NTC Statusmail sendt</td> <td><input type=checkbox <? if($statusmail_ntc==1) echo('checked');?> ></td> <td></td> <td width=10></td> </tr>
            </table>
                            </form>
                        </body>
                    </html>
                ";

                if ($mail_status) {
                    mail(
                        $mail_to,
                        $mail_subject,
                        $mail_body,
                        $mail_header
                        );
                echo "Mail er sendt!";
                }
                else {
                    echo "Feil ved sending av mail. Prøv igjen";
                }

/Charley
Avatar billede dmdisco Nybegynder
22. juni 2005 - 14:36 #1
du kan ikke starte din if sætning inde i en streng

prøv med:

// Lager og sender mail
$mail_subject = "Statusrapport $dato";
if ($statusmail_ntc == 1) {
  $check = " checked";
}
$mail_body = "
    <html>
        <head>
            <title>Vaktrapport</title>
    </head>
    <body>
    <form>
        <table border=1>
            <tr> <td width=10></td> <td colspan=4 align=center><b>Vaktrapport $dato</b></td> <td width=10></td> </tr>
        <tr> <td width=10></td> <td><b>Statusmail</b></td> <td>Pålogget</td>  <td>$user_id</td>  <td></td> <td width=10></td> </tr>
                                <tr> <td width=10></td> <td></td> <td>NTC Statusmail sendt</td> <td><input type=checkbox ".$check." ></td> <td></td> <td width=10></td> </tr>
            </table>
                            </form>
                        </body>
                    </html>
                ";

                if ($mail_status) {
                    mail(
                        $mail_to,
                        $mail_subject,
                        $mail_body,
                        $mail_header
                        );
                echo "Mail er sendt!";
                }
                else {
                    echo "Feil ved sending av mail. Prøv igjen";
                }
Avatar billede charley Nybegynder
23. juni 2005 - 13:08 #2
Hei. Hmmm...litt kjedelig, men da får jeg gjøre det slik du foreslår. Sender du et svar?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
23. juni 2005 - 14:50 #3
du kan også bruge
$check = ($statusmail_ntc == 1 ? 'CHECKED' : '');
istedet for den if sætning men resultatet bliver det samme :)