Avatar billede puppetmaster Nybegynder
22. juni 2005 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Import af data fejler

Jeg har en tabel i en Access database, som har 4 felter.
I SQL Server har jeg oprettet en tabel som har 5 felter, 4 til dem fra Access databasen og 1 felt som er sat til at fungere ligesom et Autonmmeringsfelt.
Art (Primær nøgle)
Artbetegnelse
Artbetegnelse_eng
Artbetegnelse_pl
id (Identity: Yes, Identity Seed: 1, Identity Increment: 1)
Når jeg importerer data fra Access tabellen, får jeg denne fejlmeddelelse:

Cannot insert the value NULL into column 'id', table 'MinDatabase.dbo.MinTabel'; column does not allow nulls. INSERT fails.

Hvorfor gør den det?
Jeg forstår det ikke, der ER ingen felter i databasen der hedder 'id' og feltet er jo i SQL tabellen sat op så det fungerer som et Autonummeringsfelt! :( :( :(
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
22. juni 2005 - 11:07 #1
Hvis jeg manuelt indsætter data direkte i SQL tabellen, er der ingen problemer, så tæller 'id' feltet fint op.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. juni 2005 - 10:55 #2
Ikke nogen der har et bud?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. juni 2005 - 14:12 #3
Jo

Du bruger vel wizard'en Import data? Det er det der hedder DTS. Når du når til det step hvor du peger på hvilken tabel data skal hældes i skal du klikke på knappen transform. på fanen Column Mappings kan du se en kolonne med Source kolonnerne (dem fra Access) og en med destination (SQL-Serveren) Check at kolonnerne passer sammen, ellers skift ud. Ud for kolonnen id under destination skal der under Source skiftes til <ignore>

Felterne fungerer som drop-downs, det ser du først når du klikker opå dem
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
28. juni 2005 - 10:09 #4
Yeah, det var fordi felterne ikke passede sammen! :(
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. juni 2005 - 13:23 #5
Hvis kolonnerne passer perfekt sammen finder den selv ud af det, ellers gætter den, og så bliver det tit forkert.