Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:12 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Bios

Jeg har flashe min bios men der står stadig at det er den gamle bios
Hvad gør jeg forkert
skal jeg evt. ind i min gamle bios og slå noget fra ????
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 21:18 #1
Siger dit opgraderingsprogram, at opdatering er i orden?

Evt. kan du slå Virus Warning fra i din bios.
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:20 #2
Spacewalker hot-569
Avatar billede hotpop Novice
06. april 2001 - 21:20 #3
ottesenkim> HUSK at gå ind i bios og og vælge punktet \"load default\" el. noget i den stil, før finder bios ikke ud af at den er blevet flashet.
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:21 #4
Det prøver vi lige *S*
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 21:23 #5
Ja, det vidste jeg jo godt. :)
Prøv hotpops forslag, det er standard at man gør det. Og dit flash program burde havde gjort dig opmærksom på det.
Avatar billede hotpop Novice
06. april 2001 - 21:26 #6
ja flashprogram burde have gjort dig opmærksom på det. men har før oplevet at folk \"glemmer\" hvad der står når flash er udført...
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:27 #7
Har prøvet det men det er stadig den gamle bios der er der :O(
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:28 #8
Min bios id er : 10/09/97 1430 tx,ite8680-2a59ih2hc-00
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 21:29 #9
Fandt du ud af om dit kort var et 569A eller kun 569?
Avatar billede hotpop Novice
06. april 2001 - 21:31 #10
Dette er proceduren for dit bundkort/biosopdatering:

BIOS Updating Procedure

Following are some very critical notes regarding BIOS updating procedure. If you have not flashed a BIOS before, this is what you must read first before you start any BIOS updating.

1. Boot up with a clean OS. You can used one of the following methods:
If you boot up with DOS, press <F5> at the time that screen says \"Verifying DMI information\"
If you use Windows 98 or Windows 95, press <SHIFT><F5> at the time that screen says \"Verifying DMI Information\"
Format a bootable floppy disk, and remove both <CONFIG.SYS> and <AUTOEXEC.BAT> files on the disk. Then copy the BIOS file and the Award flashing utility to this disk.
Now, use this floppy disk to boot up again.
NOTE: The purpose of the above procedure is to make sure that there is absolutely no memory management utility, like <EMM386.EXE>, resides in the system memory after boot up. This type of the utility will affect the BIOS flashing procedure, and will cause the mainboard to STOP functioning.

2. At the DOS PROMPT, type in AWDFLASH <BIOS file name>. It is highly recommended to save the current BIOS file, in case you want to abort the BIOS updating and return to the current version.

3. Now, answer with \"YES\" to update the BIOS.

4. After the completion, RESET the system, go to BIOS setup and make desirable changes.

Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:32 #11
Ja mit bundkort er et 569 for det har 3 sokler til sd-ram.
Ny bios er hentet her:
www.spacewalker.com/english/download.htm#HOT-569
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:33 #12
Hotpop>>> det er netop sådan jeg har gjort
Avatar billede hotpop Novice
06. april 2001 - 21:34 #13
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:36 #14
ja
Avatar billede hotpop Novice
06. april 2001 - 21:38 #15
og du skriver: \"awdflash 569wiqoe.bin\" (uden \") når du flasher???
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:40 #16
når jeg kommer til A:\\ skriver jeg awdflash og når det program skriver jeg 569wiq0e.bin
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:41 #17
og opgraderingen kører som det skal men når jeg igen booter op står der stadig den samme dato nede i venstre side af skærmen
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 21:48 #18
At the DOS PROMPT, type in AWDFLASH <BIOS file name>.
Du skal altså skrive \'Awdflash 569wiqoe.bin\' når du står i A:\\

Når du så kommer ind i programmet, får du mulighed for at gemme en backup af din gamle bios. Den kan du så kalde f.eks. \'Oldbios.bin\'
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 21:51 #19
Så prøver vi lige det tak indtil videre *S*
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
06. april 2001 - 22:50 #20
det er stadig det samme...øv
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 23:04 #21
Hmm, jeg kommer lige til at tænke på, om 10/09/97 ikke altid står der!

Hvad står der ellers når du starter op?
Evt. noget med Bios rev.
Avatar billede hotpop Novice
07. april 2001 - 06:41 #22
datoen ændrer sig også hvis bios bliver flashet. Så der skal IKKE stå 10/09/97.
Avatar billede makse Nybegynder
07. april 2001 - 09:33 #23
hotpop > Ja det burde den.
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
12. april 2001 - 13:09 #24
Jeg har hørt der muligvis skal flyttes en jumper på bundkortet inden man kan flashe....????
Avatar billede ottesenkim Nybegynder
18. april 2001 - 14:05 #25
opgiver