Avatar billede phpsessid Nybegynder
21. juni 2005 - 19:58 Der er 7 kommentarer

Textarea med tilhørende knapper - til valg af links, fed, kurs mv

Hejsa,

Jeg sidder og roder lidt med en kalender, og vil i den sammenhæng gerne bruge links og tekstformatering, uden at genere brugeren med at skulle bruge kodestumper...

istedet for at skrive <b>FED</b>, tænkte jeg om man ikke kun markere "FED", og trykke på en knap, således at noget javascript klarede resten?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. juni 2005 - 20:00 #1
http://www.dynarch.com/projects/htmlarea/

Den er ret go... du kan selv sortere hvilke knapper brugeren skal ahve..
Avatar billede phpsessid Nybegynder
21. juni 2005 - 20:20 #2
Hellere en simplere udgave - dynarch's er lidt for meget...

Skal kun bruge:

Tekststørrelse, Fed, Kursiv, Link, Billede
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2005 - 02:30 #3
Så måske skovenborgs insertTag() ?-)

http://skovenborg.1go.dk/javascript/insertTag.php !-)
Avatar billede phpsessid Nybegynder
23. juni 2005 - 08:25 #4
Ideen med WYSIWYG kan jeg godt lide - htmlarea har bare for mange funktioner...

Jokkejensen> "du kan selv sortere hvilke knapper brugeren skal ahve.." - Hvordan gør jeg det?
Avatar billede phpsessid Nybegynder
29. juni 2005 - 13:30 #5
Jeg har langt om længe fået tilpasset htmlarea...

Men jeg har problemer med at htmlarea'et ikke vises i IE, men kun mozilla...

Hvordan klares det?
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2005 - 13:32 #6
Så må du i processen have fået rørt ved noget vitalt, kan du prøve at linke til et eksempel ?-)
Avatar billede phpsessid Nybegynder
29. juni 2005 - 14:30 #7