Avatar billede phpsessid Nybegynder
21. juni 2005 - 19:56 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

eregi_replace() erstat [l] med linkstreng

Hvorfor virker følgende ikke?

$link = explode("[l]", $row[text]);
$text = eregi_replace([l]$link[1][l]$link[2][l], <a href='$link[1]'>$link[2]</a>, $row[text]);

Min hensigt er at erstatte [l]link[l]linknavn[l] med <a href='link'>linknavn</a>

Hvordan gøres det nemmest?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. juni 2005 - 20:11 #1
Den virker ikke fordi når du har lavet explode på "[l]" så eksistere denne streng ikke mere i dit output. Dermed er der heller ikke efterfølgende noget som matcher i din eregi_replace.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. juni 2005 - 20:20 #2
Prøv noget i stil med:

<?php
$pattern = "/\[l\]"    . $link[1] . "\[l\]" . $link[2] . "\[l\]/";
$replace = "<a href='" . $link[1] . "'>"    . $link[2] . "</a>";

$text = preg_replace($pattern, $replace, $row["text"]);
?>
Avatar billede kastermester Nybegynder
22. juni 2005 - 22:43 #3
Ville nok bruge preg_replace funktionen

noget i stil med

$row["text"] = preg_replace('/\[l\]([^(\[l\]))\[l\]([^(\[l\]))\[l\]/i', "<a href=\"$1\">$2</a>", $row["text");

Kaare
Avatar billede phpsessid Nybegynder
24. juni 2005 - 18:00 #4
nielle var vist først med svar... point?
Avatar billede nielle Nybegynder
24. juni 2005 - 18:42 #5
Svar :^)