Avatar billede snoozie Nybegynder
21. juni 2005 - 15:13 Der er 6 kommentarer

Header og session

Hej!

Jeg har lidt problemer med header og session. Det virker uden session, men da jeg puttede session ind virkede det ikke.

Jeg bruger session, fordi den skal vise en fejlmeddelselse (hvis der er fejl, selvfølgelig) på den side headeren går videre til...

Hele koden på siden:
<?
session_start();
$_SESSION['fejligbog'] = false;

require($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/funktioner.php");
include_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/menu.php");
include_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/fodnote.php");

$forfatter = $_POST["forfatter"];
$tekst = $_POST["tekst"];
$overskrift = $_POST["overskrift"];

if($forfatter != "" && $tekst != "" && $overskrift != "" && count($tekst) <= 100 && count($forfatter) <= 30 && count($overskrift) <= 20) {
    opretforbindelse();
    $dato = date("d/n-y");
    $tidspunkt = date("G:i");
    mysql_query("insert into nyhed (dato, tidspunkt, forfatter, overskrift, tekst) values ('$dato', '$tidspunkt', '$forfatter', '$overskrift', '$tekst')");
    lukforbindelse();

}
else {
    $_SESSION['fejligbog'] = true;
}

header("Location: gbog.php");
?>

Fejl:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at d:\dokumenter\mine web-steder\php\funktioner.php:2) in d:\dokumenter\mine web-steder\php\gbog\beskedoprettet.php on line 25

Hvad kan være galt?
Avatar billede snoozie Nybegynder
21. juni 2005 - 15:16 #1
Kode i funktioner.php

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css.css">
<?
function opretforbindelse() {
    $mysqlserver = "localhost";
    $mysqlbrugernavn = "";
    $mysqlkode = "";
    $mysqldatabase = "php";
    mysql_connect("$mysqlserver", "$mysqlbrugernavn", "$mysqlkode");
    mysql_select_db("$mysqldatabase");
}

function lukforbindelse() {
    mysql_close();
}
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2005 - 15:19 #2
Hvorfor sende eb <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css.css"> til browseren, bår du alligevel laver en redirect? Eller sagt på en anden måde: ingen html før din header("Location..."). Du kan nemt lave om på din logik, så du undgår det.
Avatar billede snoozie Nybegynder
21. juni 2005 - 15:40 #3
i min css ligger al designet...
Avatar billede snoozie Nybegynder
21. juni 2005 - 15:44 #4
har lagt css'en ind i en anden fil som bliver includet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2005 - 21:59 #5
Jamen, når du alligevel redirecter, bliver der jo ikke vist noget design. Så hvad med lige at få tingene lagt om: først checker du for om der skal redirectes, og hvis ikke går du i gang med at vise HTML etc. på siden.
Avatar billede snoozie Nybegynder
23. juni 2005 - 10:40 #6
ja, jeg fik det til at virke...