Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 14:40 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

OutOfMemoryError ved submit.

Når jeg submitter visse sider af min Applikation får jeg outOfMemoryError. Dette sker inden requestet rammer min implementation af Struts Action.

Min apache log siger;
2005-06-21 14:20:22 StandardWrapperValve[action]: Servlet.service() for servlet action threw exception
java.lang.OutOfMemoryError

Er der nogle der kan have en ide til hvad der sker ??

type Exception report

message

description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.

exception

javax.servlet.ServletException: Servlet execution threw an exception

root cause

java.lang.OutOfMemoryError

note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/5.0.27 logs.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 14:48 #1
den er vel løbet tør for memory ...

:-)

hvad har du sat Xmx til ?
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 14:49 #2
Jeg har lavet debugging på min form's setmetoder, og det er også inden de bliver kaldt at denne exception bliver smidt
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 14:49 #3
Hvor sætter man den ?
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 14:53 #4
Er det en parameter der angiver hvor stor request/response som sendes til browseren må være ? eller er det den memory tomcat'en har til sin rådighed ?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 14:55 #5
hvor meget memory tomcat har til rådighed
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 14:56 #6
hvordan man sætter den afhænger af hvordan man starter Tomcat

hvis man starter den med startup.bat på windows så kunne man lave en
setenv.bat med

set JAVA_OPT=-Xmx256m

(eller hvad det nu skulle være)
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 15:02 #7
Hvad er default værdien ?
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 15:04 #8
Hvis tomcat'en skal startes via dens service eller vis startup bat hvor skal man så lave ovenstående trick ?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 15:06 #9
sølle 64 MB
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 15:07 #10
med startup.bat skal du bare lave en setenv.bat spm beskrevet
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 15:08 #11
service ved jeg ikke rigtig
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 15:14 #12
jeg skrev ovenstående i min startup.bat for tomcat serveren, men det havde ingen effekt. Skal den være sat inden startup.bat bliver kaldt ? - jeg har tilføjet linien allerførst i startup.bat - HVAD FILEN SKAL JEG GØRE...
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 15:15 #13
SKAL det være en anden bat fil, kan jeg ikke bare skrive det i startup.bat ?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 15:15 #14
du skal lave en ny fil setenv.bat i Tomcat bin dir med den linie

de eksisterende bat filer vil køre den
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 15:15 #15
for service kan du prøve at sætte

CATALINA_OPTS = -Xmx256m

globalt
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. juni 2005 - 15:18 #16
skal det muligvis være JAVA_OPTS  (med et s) Jeg kunne se at catalina.bat ville læse denne parameter...
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 15:55 #17
ja
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2005 - 15:55 #18
sorry
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 15:55 #19
fået det til at virke ?
Avatar billede margitbork Nybegynder
16. august 2006 - 11:03 #20
Det virker nu. og jeg er blevet en hel del klogere på servere :o)