Avatar billede emileej Nybegynder
06. april 2001 - 19:44 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Kompliceret frameset reference

Jeg har følgende frameset:

<frameset rows=\"70,*,200\" border=\"0\" framespacing=\"0\" frameborder=\"no\">
        <frame src=\"top.html\" name=\"overskrift\" noresize scrolling=\"no\">
        <frameset cols=\"20,*,20\" border=\"0\" framespacing=\"0\" frameborder=\"no\">
            <frame src=\"border.html\" name=\"border\" noresize scrolling=\"no\">
            <frameset rows=\"20,*,20\" border=\"0\" framespacing=\"0\" frameborder=\"no\">
                <frame src=\"border.html\" name=\"border\" noresize scrolling=\"no\">
                <frame src=\"indhold.html\" name=\"output\" noresize scrolling=\"no\">
                <frame src=\"border.html\" name=\"border\" noresize scrolling=\"no\">
            </frameset>
            <frame src=\"border.html\" name=\"border\" noresize scrolling=\"no\">
        </frameset>
        <frame src=\"bund.html\" name=\"input\" noresize scrolling=\"no\">
    </frameset>

Nu vil jeg meget gerne fra et script i input framen, checke location på output framen - hvordan tvister jeg den?

E-)mil
http://fotx.net/emileej
Avatar billede rafique Nybegynder
06. april 2001 - 20:11 #1
Du skal bruge

parent.frames[\"output\"].location.href;

Lykke til
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2001 - 20:15 #2
ganske som hvis der kun havde været 2 rammer.

var iOutputLigger = top.output.location.href;

men sørg for at dine frames har forskellige navne. hvert rammenavn skal være forkelligt fra alle de andre.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2001 - 23:30 #3
<ole>
Ellers kan du læse dig ned gennem sidens frames-hieraki:
    var frLoc = top.frames[4].location.href;
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2001 - 23:31 #4
...sorry:
    var frLoc = top.frames[3].location.href;
...aheeeemmmm! ;)
Avatar billede emileej Nybegynder
12. april 2001 - 19:34 #5
arrrg! endnu en dummefejl! alle jeres metoder +  min egen virkede perfekt! X-)