Avatar billede takys Nybegynder
20. juni 2005 - 21:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser jeg mit IP ?

Hej Jeg skal lave en server til at spille BF på. TIl det skal jeg bruge et ip nummer. Mit eget. Det er jo min routers så vidt jeg kan regne ud. Hvordan ser jeg det ?
Avatar billede no_stress Nybegynder
20. juni 2005 - 21:46 #1
Avatar billede netpxg Nybegynder
20. juni 2005 - 21:46 #2
Avatar billede takys Nybegynder
20. juni 2005 - 21:48 #3
Hejsa.
Det IP jeg får ved dette, er jo et nummer der starter med 62, og er det min maskine har fået af routeren eller Hvad ??
Det virker i hvert fald ikke på BF.
ER jeg dum ??
Avatar billede babyshark Nybegynder
20. juni 2005 - 21:52 #4
www.myip.dk

damdamdam...:P
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2005 - 21:52 #5
Hvis det er din computers ip-adresse så skriv i commando fortolkeren
ipconfig /all  -> tast Enter
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2005 - 21:54 #6
www.myip.dk viser hvilket ip-adresse din udbyder har tildelt dig
Avatar billede takys Nybegynder
20. juni 2005 - 21:56 #7
ja, men det virker ikke, -jeg har en ven i den anden ende og den kan ikke pinges den adresse jeg får opgivet
Avatar billede verakso Nybegynder
20. juni 2005 - 22:04 #8
Det virker helt sikkert - det er nok bare din firewall der blokerer. Enten hos dig i din  router, eller XP SP2, eller også din ven
Avatar billede verakso Nybegynder
20. juni 2005 - 22:06 #9
I øvrigt så kan man hvist ikke pinge på TDC's net, der er noget om at de har slået ICMP fra. Du kan jo heller ikke pinge dr.dk
Avatar billede busschou Praktikant
20. juni 2005 - 22:15 #10
deltager godt nok ikke i spørgsmålet,,,
Men det var da en "sjov" point fordeling...
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. juni 2005 - 22:47 #11
verasko, hvorfor tror du TDC filterer på ICMP?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. juni 2005 - 23:04 #12
Jeg har også en TDC ip - den ka' heller ikke pinges "udefra" på nogen måde...
Avatar billede babyshark Nybegynder
20. juni 2005 - 23:26 #13
hvad er den ip du får vist?
Avatar billede babyshark Nybegynder
20. juni 2005 - 23:26 #14
der skal åbnes porte hvis det er en old school router...ring til support og bed dem åbne den port dit program skal bruge (husk det er server porten du skal bruge)
Avatar billede jensanders Nybegynder
22. juni 2005 - 21:09 #15
Avatar billede verakso Nybegynder
23. juni 2005 - 23:49 #16
Det med at ping er slået fra hos TDC er noget jeg enten har læst for længe siden, eller fået fortalt. Det er dog et faktum at en del udbydere har slået ping fra, for at minimere risikoen for ping og death, eller slet og ret probing af netværket.
Avatar billede ataxx Nybegynder
20. oktober 2005 - 11:54 #17
Jeg kan med 100% sikkerhed sige at ICMP ikke er slåët fra på TDC's net.
TDC's kantroutere nedpriotere godt nok ICMP, men du kan godt pinge dem, ligesom at du kan pinge din egen router, hvis den altså er sat op til at svare på ICMP.