Avatar billede spectrum Nybegynder
20. juni 2005 - 17:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kabinet Køler

Hej

Jeg har et thermaltake midi tower, 400W sort.....er jeg næsten helt sikker på selvom der står max load 360w på min strømforsyning...problemet er at min computer bliver for varm og fryser i sort skærm hvor eneste mulighed så er at genstarte eller slukke den, mit spørgsmål er hvilken kabinet køler skal jeg købe????
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
20. juni 2005 - 17:06 #1
vil du have nogle med lys eller bare anminde lige?
Avatar billede spectrum Nybegynder
20. juni 2005 - 17:16 #3
hvor får den strøm fra...en af mine kammerater siger han har ThermalTake Køler, Silent Viking II og den får strøm som et grafikkort og der medfølger 2 kølere, men kan ikke finde den
Avatar billede egr_sli Nybegynder
20. juni 2005 - 17:51 #4
ja altså der er jo altid en dyreste løsning som hedder vandkøling og den skulle vist oså være den bedste (og fedeste hvis du casemodder :D)
angående sådan en 80 mm fan/køler så den strøm fra et ganske normalt han (eller hun stik kan aldrig huske hvad der er hvad) som der plejer at være en del at i overskud....
og køleren har både en indgang hvor stikket fra psu'en skal sidde men den har også en ekstra så du ikke mister et ekstra stik (hvis du forstår ?)
jeg har ingen erfaring selv med kølere men jeg tror at sådan et kølersystem skulle være godt...
jeg kan ikke linke til produktet men gå ind på www.expressdelivery.dk
it hardware, kølere, kølerstyring og så gå ned og find den der hedder Thermaltake Fan Kit 2 x 80mm / 2 x 120mm den tror jeg er ideel til dig især fordi det er af samme mærke !
du kan selv vælge om du vil have 2 120 og 2 80 eller bare 4 80mm kølere...
og det smarte er at du selv kan skrue op og ned for "kølerkrafen" :D så hvis du bare skriver i word kan du skrue ned og hvis du fx spiller hl2 kan du passende skrue op på den lille "controlpad" som kan sidde der hvor dine cd og dvd drev sidder !
de koster jo næsten ingenting men som sagt har jeg ingen erfaring med dem så jeg aner ikke og de er gode eller ej
Avatar billede spectrum Nybegynder
20. juni 2005 - 19:48 #5
DU har ret det ligner lige præcis den jeg har brug for men så vidt jeg kan se er der plads til 3 80mm kølere i mit tower men kan ikke se hvor jeg skal sætte de store 120mm op henne???? og 4 små er der jo heller ikke lavet specielt plads til der er jo kun 3 forudbestemte pladser hvis du forstår nogen ide til hvordan man kan lave plads til de store kølere ?
Avatar billede spectrum Nybegynder
20. juni 2005 - 20:10 #6
tror jeg har fundet 2 pladser mere bagved mine harddiske mange tak for hjælpen ;-)
Avatar billede spectrum Nybegynder
20. juni 2005 - 20:13 #7
hmmm kan ikke få lov at give dig point
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. juni 2005 - 01:02 #8
Du skal huske på, at blæsere monteret i kabinettet skal blæse ind i kabinettet, hvis de sidder i fronten eller på siden. Sidder de derimod bagpå, eller i toppen, så skal de suge ud af kabinettet.
Det er for at skabe et flow gennem kabinettet fra front til bag, og fra bunden og til toppen.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
21. juni 2005 - 12:31 #9
hej igen spectrum, og undskyld forsinkelsen :D
hvis det nu var du ikke kunne få plads til den sidste køler så syntes jeg ivertfald at det er sååå billigt at man godt kan undværre en... du kunne evt sælge den, eller gemme den hvis der er en der går i stykker.... men det ser vist ud som om at du har plads til det hele :D
angående 120mm kølerne plejer de at sidde nedenunder psu'en (strømforsyingen) men nogengange sidder de også i vinduet eller helt oppe i fronten... det er foskelligt

og sådan her så et svar vist ud :D
er glad for at kunne hjælpe
Avatar billede egr_sli Nybegynder
27. juni 2005 - 16:36 #10
du kan da godt give mig point nu hvis du har lyst .D
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. juni 2005 - 18:02 #11
æv.... folk glemmer altid at give mig point !
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juli 2005 - 10:49 #12
ja, træls ik !