Avatar billede blumis Nybegynder
20. juni 2005 - 14:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mails fra ASP.NET ryger i spamfilter

Jeg sender mails fra min ASP.NET applikation.

Det gik fint i starten, og jeg omkranser teksten med HTML således:

sHtmlStart = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC ""-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN""><HTML><HEAD>"
        sHtmlStart = sHtmlStart & "<META http-equiv=""Content-Type"" content=""text/html; charset=ISO-8859-1"">"
        sHtmlStart = sHtmlStart & "<TITLE>Indmeldelse</TITLE></HEAD>"
        sHtmlStart = sHtmlStart & "<BODY style=""FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial; TEXT-DECORATION: none"">"
        sHtmlEnd = "</BODY></HTML>"

Problemet opstår når jeg sætter et <A HREF> tag ind... dette tolkes åbenbart som spam, idet alle mails indeholdende dette tag ryger i spamfilteret.

Er der en måde at omgå dette på?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2005 - 14:48 #1
der er mange forskellig spam filtre

og de udvikles hele tiden

alle der kører med et spam filter ved eller burde vide at de ikke fjerner
100% af spam og ikke fjerner 0% af af ikke-spam - hvis de er gode fjerner de
næsten 100% af spam og fjerner ikke ret mange af ikke-spam

så du kan ikke gøre ret meget

overvej kun at skrive URL'en og bede folk copy paste den
ind i browser adresse linien

meget få sikkerhedsmindede personer tøt klikke ppå et link i en email
anyway
Avatar billede blumis Nybegynder
20. juni 2005 - 15:02 #2
Nå nu virker det, både på SOL mail og i Outlook... meget underligt, eftersom jeg ikke har ændret noget. Men tak for svaret.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2005 - 15:04 #3
og måske virker det ikke imorgen

det er ikke noget du er herre over