Avatar billede barf Nybegynder
20. juni 2005 - 00:18 Der er 6 kommentarer

Problem med Querystring

Problemet er at hvis ikke hele scriptnavnet bliver skrevet i url'en, opfanger asp ikke Querystrings.

Dette virker:
http://www.minside.dk/default.asp?side=test

Dette virker ikke:
http://www.minside.dk/?side=test

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. juni 2005 - 00:49 #1
Jeg ved faktisk ikke hvorfor den gør sådan.. men du kan lave et check, som loader default.asp hvis det ikke indgår i script_name..

/theSurfer
Avatar billede submann Nybegynder
20. juni 2005 - 02:39 #2
Man kan vel ikke sætte querystring på roden af serveren, på en måde er default.asp jo ikke loadet endnu...

Jer tror bare du er nød til at skrive det hele eller gøre som thesurfer siger...
Avatar billede barf Nybegynder
20. juni 2005 - 07:49 #3
Hvordan laver man så sådan et check? Det skal jo også sende evt. variabler videre.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. juni 2005 - 21:05 #4
hmm.. mente ellers at jeg havde lavet et ligende script.. men kan ikke finde det..

Hos mig fik jeg følgende data (formatet er "PARAMETER: VÆRDI"):

urlen var: /?page=this&another=page

script_name: /Default.asp
path_info: /Default.asp
query_string: page=this&another=page

Disse skal bruges sådan her:

response.write request.servervariables(PARAMETEREN-INDSÆTTES-HER)

Hvis jeg f.eks. skriver response.write request.querystring("page"), skriver den: this

Det er både lokalt (localhost) og online..

/theSurfer
Avatar billede barf Nybegynder
22. juni 2005 - 00:00 #5
Jeg kan ikke få det til at virke.

Hvis url'en er:
http://www.minside.dk/?side=test

og jeg i mit asp dokument skriver:
response.write request.servervariables("QUERY_STRING")

udskriver den bare en tom streng, men ved:
http://www.minside.dk/default.asp?side=test

udskriver den side=test
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juni 2005 - 02:17 #6
Det virker fint, ifølge min test (20/06-2005 21:05:47).

Prøv at udføre testen lokalt, dvs på din egen computer, via IIS eller PWS (Win98)..

/theSurfer