Avatar billede henrik_bs Nybegynder
19. juni 2005 - 16:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Listbox + Items

Hej

Afledet af spørgsmålet omkring javascript og listbox. http://www.eksperten.dk/spm/626985.

Jeg har fået oprette værdierne i min listbox udfra javascripten. Jeg ønsker nu at gennemløbe listboxen og henteværdierne ud server-side.

Jeg har lavet følgende foreach løkke, men der ligger ingen Items når jeg eksekverer koden. Hvad gør jeg forkert ??

foreach(ListItem item in lstSelectedParticipant.Items)
{
  blabla

}
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. juni 2005 - 17:49 #1
du gør sådan set ikke noget forkert... det kan bare ikke umiddelbart lade sig gøre.
pr. standard vil din listbox blive genskabt udfra dit viewstate, og det vil ikke indeholde de items du har tilføjet clientside.
jeg vil tro at den sikreste vej igennem er, at specialisere en ListBox der vedligeholder items tilføjet clientside i et separat skjult felt - og retablerer kontrollen på serveren udfra det.
mvh
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
19. juni 2005 - 18:11 #2
kan du lade et eksempel ??
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. juni 2005 - 19:03 #3
hmmm .... måske kan du bruge denne :
http://www.eworldui.net/CustomControls/OrderedListBoxDemo.aspx

og ellers kan du se en konceptuel løsning af det her ... det er ikke som sådan pakket ind i en kontrol eller noget, men du kan se princippet i det.

http://www.mikepope.com/blog/DisplayBlog.aspx?category=aspnet
kig under:
Monday, 18 April 2005  |  Adding items to a ListBox in client script

mvh
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
05. juli 2005 - 20:22 #4
jeg fandt en løsning med et sklult felt.
Så læg et svar og pointene er dine.

Lige et tillægs ?.
jeg har en streg i det skjulte felt som har følgende indhold :
xxxx,yyy;xxxx,yyy;......
Det ønsker jeg at gennem i et 2-dim array. [xxxx],[yyy]
Hvordan gør jeg det smartest ??
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. juli 2005 - 22:34 #5
svar får du her, og så vil jeg tro at du kan fikse det med sådan en her :

// til test
string test = "xxx,yyy;xxx,yyy";
// grovinddeling
string[] blocks = test.Split(';');
// til resultatet
string[][] result = new string[blocks.Length][];
int index = 0;
// løkke til at få det fikset
foreach(string s in blocks)
{
    result[index++] = s.Split(',');
}

var det sådan noget du var ude efter?

mvh
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
06. juli 2005 - 17:58 #6
den var samme løsning jeg var nået frem til.
Havde måske håbet på en lidt mere fiks løsning, :-)
hvor man kunne klare det i færre steps.