Avatar billede spacejam Nybegynder
17. juni 2005 - 23:32 Der er 1 løsning

Hvad kræver sharepoint server af database

Hej

Jeg har en kunde som skal have installeret en SBS 2003 server
sammen med exchange 2003, men ønsker også brug af sharepoint server som også lige i pakken.

spørgsmål 1: er om sharepoint kræver en database og vil det så være en fordel at købe premium udgaven fra start og installeret SQL server til sharepoint.

Spørgsmål 2: kan man dele en opgave eller projektfolder som er lavet med sharepoint med en externt kunde uden for firewall eller er det kun for bruger indefor det samme domain.

spørgsmål 3: afsætter sharepoint noget diskplads fra starten til folder eller kommer det efterhånden som man fylder på.

Håber nogle kan svare på disse spørgsmål.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. juni 2005 - 13:11 #1
1)
Sharepoint kører på en MSDE database, som den selv installere.
Der er ingen grund til at investere i premium

2)
Ja, det kræver at der bliver oprettet en bruger til dem, og at der bliver åbnet i firewallen, dette kan man vælge under installationen.

3)
Det kommer som man fylder på.
Sharepoint laver 2 dabaser, en til intranettet og opsætning, og en til indhold.
Dvs. at alle dokumenter, billeder mv, ikke bliver placeret i en folder, men direkte i databasen.