Avatar billede axkris Nybegynder
17. juni 2005 - 14:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

GETDATE() giver en gang i mellem "10-07-1894", hvorfor?

hej alle

Denne simple funktion får GETDATE() til at indskrive datoen "10-07-1894":

strSQL="UPDATE PLUSPROFIL_BANNER SET VISNINGER = VISNINGER + 1, SIDSTVIST = GETDATE() WHERE ID = " & strBannerID
dataConn.Execute(strSQL)

Det er dog kun en gang i mellem at den gør det.

Jeg forstår ikke, hvorfor den gør det, fordi datoen på serveren er ok, og GETDATE() bruges SÅ mange andre steder på hjemmesiden, hvor den indskriver den korrekte dato. Den fejler aldrig i den andre systemer, men her gør den som sagt en gang i mellem, uden at jeg kan gennemskue hvorfor.

Kan I hjælpe?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. juni 2005 - 11:11 #1
Det er ikke GETDATE() der fejler. Det må ske på et andet tidspunkt.

Datofelter er noget mærkeligt noget! Se lige her:

DECLARE @d datetime
SET @d = -2001
PRINT @d

Den returnerer Jul 10 1894 12:00AM på min server.

Så min mistanke er at du har en forkert default værdi eller en anden update med fejl i, som skaber problemet
Avatar billede axkris Nybegynder
04. juli 2005 - 13:49 #2
Men det er jo kun en gang i mellem, at den fejler.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. juli 2005 - 10:24 #3
Jeg vil vædde med at det ikke er ovenstående kode der giver fejlen.

Vi er enige om at feltet SIDSTVIST er datetime eller smalldatetime, ikke?
Avatar billede axkris Nybegynder
05. juli 2005 - 10:35 #4
datetime
Avatar billede axkris Nybegynder
05. juli 2005 - 10:35 #5
jo, vi er enige :-)
Avatar billede axkris Nybegynder
29. august 2005 - 23:41 #6
Lukketid