Avatar billede mickill Nybegynder
17. juni 2005 - 09:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

indsætte data i db

Jeg laver en formular således:
<form action="xxx.asp" method="post">
<%
Visits = Cint(Request.Form("visitsnr"))
y = 1
Do While y <= Visits
%>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
        <td><input type="text" name="tekst1"></td>
    </tr>
</table>
<%
y = y + 1
Loop
%>
<input type="submit" name="submit" value="Gem">
</form>

Hvor Visits kan være 1 til 5

Nu er spørgsmålet bare hvordan jeg får data fra formularen lagret i en database ved at at submitte 1 enkelt gang?

/mickill
Avatar billede busschou Praktikant
17. juni 2005 - 10:10 #1
Hvad hedder felterne i din tabel?, hvor stor kan visitsnr være?
Du får jo en hel masse felter som hedder tekst1, jeg ville nok lave dem dynamisk og så holde en hidden værdi så jeg vidste hvor mange der er, sådan her
---
<form action="xxx.asp" method="post">
<%
Visits = Cint(Request.Form("visitsnr"))
%>
<input type="hidden" name="antal" value="<%=Visits%>">
<%
y = 1
Do While y <= Visits
%>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
        <td><input type="text" name="tekst<%=y%>"></td>
    </tr>
</table>
<%
y = y + 1
Loop
%>
<input type="submit" name="submit" value="Gem">
</form>
---
på siden xxx.asp kan du så lave et loop
if request.form("submit") <> "" then
  //database forbindelse
  sql = "Insert into din_tabel values ("
  for i=1 to request.form("antal")
    sql = sql & request.form("tekst"&i) & ","
  next
  sql = left(sql,len(sql)-1) & ")"
  conn.execute(sql)
end if
---
Det var et foreslag, men da felterne er dynamiske ved jeg ikke om du ønsker de skal ind i hvert sit felt i tabellen eller hvad de skal?
Avatar billede mickill Nybegynder
17. juni 2005 - 10:14 #2
Jeg prøver.
Avatar billede softspot Forsker
17. juni 2005 - 10:57 #3
Hvis du kalder felterne det samme på siden, så burde Request.Form("tekst1") være en collection af værdier. Dvs. flg. kan måske bruges:

<%@ language="vbscript" %>
<%
if request.Form("cmdGO") <> "" then
  for each txt in request.Form("tekst")
    Response.Write(txt & "<br>")
  next
end if
%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" >

<html>
  <head>
    <title>testFieldCol</title>
  </head>

  <body>

    <form id="Form1" method="post" action="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>">
      <input type="text" name="tekst"><br>
      <input type="submit" name="cmdGO" value="GO">
    </form>

  </body>
</html>
Avatar billede mickill Nybegynder
20. juni 2005 - 09:22 #4
Hej igen efter en god weekend

Jeg har siddet og rodet lidt med det og kan ikke rigtig få det til at virke.
Jeg har udbygget min formular til dette:

<table border="0" cellpadding="3" cellspacing="0" align="center" width="700" id="border">
    <tr>
        <td align="center" colspan="3"><font face="Verdana" size="1"><strong>Please fill in below any visits from medical consultants<br>you have received within the last 14 days</strong></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="3"><hr color="#000000" size="1" width="98%" noshade></td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="3">
            <form name="dato" method="post" action="answers.asp"">
            <%
            Visits = Cint(Request.Form("visitsnr"))
            %>
            <input type="hidden" name="antal" value="<%=Visits%>">
            <%
            y = 1
            Do While y <= Visits

            Set rsDesease = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
            sql = "Select * From Desease"
            rsDesease.Open sql, Conn
            %>
            <table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%" align="center">
                <tr align="center" valign="top">
                    <td width="20%"><font face="Verdana" size="1">Date of visit</font></td>
                    <td width="20%"><font face="Verdana" size="1">Regarding which kind of desease?</font></td>
                    <td width="20%"><font face="Verdana" size="1">From which company?</font></td>
                    <td width="20%"><font face="Verdana" size="1">How many GP's Attended?</font></td>
                    <td width="20%"><font face="Verdana" size="1">Was any trial products handed out?</font></td>
                </tr>
                <tr align="center" valign="top">
                    <td>
                        <SELECT NAME="dateofvisit<%=y%>" id="submit">
                            <%For i = 0 To -14 step -1
                            response.write "<OPTION VALUE=""" & dateadd("d", i, date()) & """>" & dateadd("d", i, date()) & "</OPTION>"
                            Next
                            response.write "</SELECT>"%></td>
                    <td>
                        <SELECT NAME="kindofdesease<%=y%>" id="submit">
                            <% Do While Not rsDesease.EOF %>
                            <option value="<%=rsDesease("Desease")%>"><%=rsDesease("Desease")%></option>
                            <%
                            rsDesease.Movenext
                            Loop
                            %>
                        </select>
                    </td>
                    <td><input type="text" name="whichcompany<%=y%>" id="textbox"></td>
                    <td><input type="text" name="howmanygps<%=y%>" id="textbox"></td>
                    <td>
                        <SELECT NAME="trialproducts<%=y%>" id="submit">
                            <option value="Yes">Yes</option>
                            <option value="No">No</option>
                        </select>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td colspan="5"><hr color="#000000" size="1" noshade></td>
                </tr>
            </table>
            <%
            y = y + 1
            Loop
            %>
            <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" align="center">
                <tr>
                    <td><input type="submit" name="submit" value="Gem" id="submit"></td>
                </tr>
            </table>
            </form>
        </td>
    </tr>
</table>

og prøver så at indsætte data i db'en med dette:

If Request.Form("submit") <> "" Then
sql = "Insert Into Questions (DateOfVisit,KindOfDesease,WhichCompany,HowManyGPs,TrialProducts) Values ('"
For i = 1 to Request.Form("antal")
sql = sql & Request.Form("dateofvisit"&i) & "','"
sql = sql & Request.Form("kindofdesease"&i) & "','"
sql = sql & Request.Form("whichcompany"&i) & "','"
Sql = Sql & Request.Form("howmanygps"&i) & "','"
Sql = Sql & Request.Form("trialproducts"&i) & "','"
next
sql = left(sql,len(sql)-1) & "')"
Conn.Execute sql
End If

men får denne fejl:

Number of query values and destination fields are not the same.
Avatar billede mickill Nybegynder
20. juni 2005 - 12:43 #5
busschou <<  Efter at have lavet lidt om på dit forslag fandt jeg ud af en løsning:

If Request.Form("submit") <> "" Then
sql = "Insert Into Questions (DateOfVisit,KindOfDesease,WhichCompany,HowManyGPs,TrialProducts) Values ('"
For i = 1 to Request.Form("antal")
sql = sql & Request.Form("dateofvisit"&i) & "','"
sql = sql & Request.Form("kindofdesease"&i) & "','"
sql = sql & Request.Form("whichcompany"&i) & "','"
Sql = Sql & Request.Form("howmanygps"&i) & "','"
Sql = Sql & Request.Form("trialproducts"&i) & "','"
next
sql = left(sql,len(sql)-1) & "')"
Conn.Execute sql
End If

Så hvis du lige lægger at svar og ellers tak for hjælpen!

/mickill
Avatar billede mickill Nybegynder
20. juni 2005 - 12:44 #6
Forkert....skal være dette:

For i = 1 to Request.Form("antal")
sql = "Insert Into Questions (DateOfVisit, KindOfDesease, WhichCompany, HowManyGPs, TrialProducts) Values ('"
sql = sql & Request.Form("dateofvisit"&i) & "','"
sql = sql & Request.Form("kindofdesease"&i) & "','"
sql = sql & Request.Form("whichcompany"&i) & "','"
Sql = Sql & Request.Form("howmanygps"&i) & "','"
Sql = Sql & Request.Form("trialproducts"&i) & "')"
Conn.Execute sql
next
Avatar billede busschou Praktikant
20. juni 2005 - 13:59 #7
godt det virker :o)