Avatar billede j.andreasen Nybegynder
17. juni 2005 - 09:55 Der er 2 kommentarer

nav 355 workstation

jeg har en nt40 som køre programmet fint :-)ned netbios installeret har sat netkort til 000
en win98 med netbui / netbios over novel client
kan sagtens se hinanden men hvilke startparameter skal jeg bruge på min 98
Jeg får fejl 20 fra netbios og kan ikke starte den op
har prøvet \\serve\navi355.exe Cache=50
Hjælp
jørgen
Avatar billede sunset Nybegynder
18. august 2005 - 11:22 #1
....cache=50, serverno=1
Avatar billede janmh Nybegynder
02. december 2005 - 23:51 #2
For at starte en Navigator Server som en service skal servicen installeres:

>>NaviInst.bat<<
@ECHO OFF
SERVERN.EXE INSTALLASSERVICE, AUTOSTART, SERVERNO=1, NETTYPE=TCP, DATABASE=demo.db, CACHE=4000, COMMITCACHE=1000, SESSIONS=10, TASKS=10
NET START NaviServer1
PAUSE

For at afinstallere servicen:

>>NaviUnInst.bat<<
@ECHO OFF
NET STOP NaviServer1
SERVERN.EXE UNINSTALLASSERVICE, SERVERNO=1
PAUSE

Navigator startes:
>>NaviRun.bat<<
@ECHO OFF
NAVIN.EXE SERVERNO=1, NETTYPE=TCP, DATABASE=demo.db, CACHE=1000, COMMITCACHE=200
PAUSE

+------------------------------------------------------------------------------+
¦ NAVIGATOR kan startes vha. NAVI Parameter1=Værdi1,Parameter2=Værdi2,...      ¦
¦ Parameter  Værdi          Eksempel        Beskrivelse                    ¦
¦ ---------  --------------- ---------------- ------------------------------- ¦
¦ ID          Navn på zup-fil ID=C:\ZUP\BO    Brug setup i C:\ZUP\BO.ZUP      ¦
¦ SOUND      Ja/Nej          SOUND=Ja        Lyd til/fra                    ¦
¦ LOCAL      -                                Enkeltbruger (lokal database)  ¦
¦ SERVERNO    Nummer 1-9      SERVERNO=1      Flerbruger (Database-server)    ¦
¦ DBGROUP    Nummer 1-1000  DBGROUP=1        Valg af DBMS (på UNIX)          ¦
¦ DATABASE    Navn            DATABASE=C:\BASE Valg af database                ¦
¦ CACHE      Antal Kb        CACHE=1000      Databasehastighed              ¦
¦ COMMITCACHE Antal Kb        COMMITCACHE=200  Database commit-hastighed      ¦
¦ NETTYPE    NETB, TCPF, ... NETTYPE=NETB    Netværks-kommunikation          ¦
¦ DBTEST      MIN eller MAX  DBTEST=MIN      Test af database                ¦
¦ DBREADONLY  -                                Databasen kan kun læses        ¦
¦ MACRO      Makronavn      MACRO=AUTSTART  Udfør aut. makro ved start      ¦
¦ TEMPPATH    <drev>+<path>  TEMPPATH=G:\    Ramdisk til temporære filer    ¦
¦ DEBUG      -                                AL-debugger kan bruges          ¦
¦ KEYBOXPATH  Licensfil path  KEYBOXPATH=A:    Brug licensfilen på A:          ¦
¦ SERIALNO    Server-serienr. SERIALNO=1-N3... Serienr m. AL-adgang t. server  ¦
¦ AUTOENTER  Ja/Nej          AUTOENTER=Ja    Automatisk Enter i felter      ¦
+------------------------------------------------------------------------------+