Avatar billede hyggesen Nybegynder
16. juni 2005 - 18:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TreeView skal vise valgte Node

Jeg har i min web-applikation et TreeView i en MasterPage, dette TreeView bruges som menu for siden.
Dvs. vha. NavigateUrl property i det enkelte TreeNode.

Mit problem er, når der vælges en Node og den nye side vises, at få siden til at markere og vise det valgte TreeNode i mit TreeView.

Har forsøgt med TreeView.TreeNode.Selected=true men det giver åbenbart problemer når det er et childnode.

P.S. skal lige siges at mit TreeView genereres med alle Nodes kollapset.
Avatar billede madschristensen Nybegynder
17. juni 2005 - 09:57 #1
De sider du henter, er det usercontroller? Eller er det aspx sider ??
Avatar billede hyggesen Nybegynder
17. juni 2005 - 14:47 #2
aspx sider !
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. juni 2005 - 15:41 #3
hej hyggesen :o) - kan du ikke lave en

TreeNode node = someTreeView.FindNode(path);
if(node != null)
  node.Select();

det synes jeg da jeg selv har gjort en gang...

mvh
Avatar billede madschristensen Nybegynder
20. juni 2005 - 12:58 #4
Jeg har haft samme problem. Jeg løste det ved at anvende user-kontroller og lave en generisk "Loadusercontrol" function. Jeg anvendte altså IKKE NavigateURL på treeviewet.

Du kan også komme dit treeview ind i en frame - problemet opstår vel da det er en ny url og ikke et postback til samme side. Derved mister du viewstate.
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. juli 2005 - 18:38 #5
og hvad med denne her hyggesen :o)
mvh
Avatar billede madschristensen Nybegynder
15. august 2005 - 14:43 #6
DingDong ??
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 17:13 #7
og her hyggesen?
Avatar billede hyggesen Nybegynder
08. november 2005 - 07:57 #8
Har endnu ikke fundet en løsning.

Lukker....