Avatar billede maxmull Nybegynder
14. juni 2005 - 23:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Login script til NT AUTHORITY\INTERACTIVE

Jeg har en opgave hvor jeg skal sikre mig at den bruger der er loget på en pc også er lokal administrator på pc'en.

Dette gøres ved at putte NT AUTHORITY\INTERACTIVE in i local administrators gruppen på alle pc'ere.

Det må man kunne gøre smart med et login script!

Håber på at der er en der allerede kender til et script der gør det eller ved hvordan et sådan script skal skrives.

\\maxmull
Avatar billede maxmull Nybegynder
15. juni 2005 - 00:11 #2
Jeg har brug for lidt mere hjælp kan du give et eks. på hvordan scriptet skal se ud for at putte NT AUTHORITY\INTERACTIVE in i lokal administrator gruppen.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
15. juni 2005 - 07:29 #3
Hejsa maxmull
Dum kan bruge nedenstående til at tilføje en lokal eller domain bruger til lokal administrator gruppen:

set shell = wscript.createobject("wscript.shell")
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

strComputer = "servernavn"

'vUserName = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%USERNAME%")
vUserName = "AUTHORITY\INTERACTIVE"

Set objGroup = GetObject("WinNT://" & strComputer & "/Administrators,group")
Set objUser = GetObject("WinNT://" & strComputer & "/" & vUserName & ",user")
objGroup.Add(objUser.ADsPath)

Jeg har udkommenteret en linje som du også kan bruge....den tilføjer den bruger der kører scriptet til lokal administrator gruppen.

Håber du kan bruge det:):)
Avatar billede maximus25 Nybegynder
15. juni 2005 - 07:32 #4
en lille fejl du skal indsætte:

vUserName = "NT AUTHORITY\INTERACTIVE"
og ikke
vUserName = "AUTHORITY\INTERACTIVE"

havde lige glemt NT da jeg pastede:):)
Avatar billede maxmull Nybegynder
15. juni 2005 - 23:33 #5
Jeg vil teste det så hurtigt som muligt og vende tilbage..