Avatar billede sprox Nybegynder
14. juni 2005 - 21:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

liste af objekter

Hey

Jeg har en række objecter af samme type at holde styr på. Hvad ville være mest praktisk til dette? Jeg har brug for at kunne hente objecterne enkeltvis og slette et givent object, ud fra et id, som er defineret inde i objectet, det er stort set det hele. Nogen kloge forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2005 - 21:58 #1
STL vector eller STL map lyder umiddelbart nærliggende
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. juni 2005 - 21:59 #2
std::list std::map eller std::vector alt efter formål.

list hvis du ofte tilføjer eller sletter elementer, men ikke har brug for at finde et bestemt element hurtigt

map hvis du skal kunne finde dine objecter hurtigt, brug id som key

vector hvis du skal kunne få fat i det n'te element hurtigt.
Avatar billede sprox Nybegynder
14. juni 2005 - 22:01 #3
er igang med at lave et videokartotek.

så der skal selvf være tilføj, slet, ret, sorter og søg :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. juni 2005 - 22:04 #4
slet og ret er du nødt til at lave selv

en map er altid sorteret, vector er let at sortere.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. juni 2005 - 22:06 #5
Avatar billede sprox Nybegynder
14. juni 2005 - 22:12 #6
"slet og ret er du nødt til at lave selv"
ja selvfølgelig :)

tror jeg napper en vector så, tak for de hurtige svar.. i ka jo smide et svar begge, så ka i dele :)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2005 - 22:20 #7
ok
Avatar billede sprox Nybegynder
14. juni 2005 - 22:30 #8
smider du os et bertel?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. juni 2005 - 22:43 #9
Du kan naturligvis godt slette elementer i vector'en med erase

Jeg samler ikke på point.
Avatar billede sprox Nybegynder
14. juni 2005 - 23:06 #10
jeps, kender godt vector, havde bare hørt lidt om den andre, så ku det jo være et godt sted at lære f.eks. map at kende, hvis det så var brugbar til formålet :) tak for hjælpen
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. juni 2005 - 23:14 #11
En map er bestemt også brugbar til formålet.