Avatar billede num256 Nybegynder
14. juni 2005 - 13:53 Der er 1 kommentar

multible swf/jpg load via MovieClipLoader getTotalbytes ?

Hej Alle, jeg har gang i at lave en multiple loader, som den er nu håndterer den at loade filer i en række(en ad gangen), men nu vil jeg gerne få en progress bar til alle de filer som jeg har lagt i min array. Det vil sige få totalBytes på alle filerne i arrayen.  Er der nogen som kender en metode til at få det frem uden at loade selve swf/jpg-en.

.as script:

//Preeloader script
// first set of listeners
var my_movieClipLoader = new MovieClipLoader();
// Define -------------------
myLoadListener = new Object();
myLoadListener.onLoadStart = function(target_mc) {
    var loadProgress = my_movieClipLoader.getProgress(target_mc);
    movieArray[0][0].onLoadStartFunction();
    };
myLoadListener.onLoadProgress = function(target_mc, loadedBytes, totalBytes) {
//Propertie skal gøres generic
//myLoaderProgress.percentsLoaded = Math.round(loadedBytes/totalBytes*100);
//
movieArray[0][0].percentsLoaded = Math.round(loadedBytes/totalBytes*100);
};
myLoadListener.onLoadComplete = function(target_mc) {
    movieArray[0][0].onLoadCompleteFunction();
    movieArray.splice([0], 1);
    if (movieArray.length !== 0) {
    my_movieClipLoader.loadClip(movieArray[0][1], movieArray[0][2]);
    }
    if (movieArray.length == 0 && myLoaderProgress.percentsLoaded==100) {
        //Important for CPU usage
        trace("All finished")
        delete  movieArray[0][0].onEnterFrame;
        movieArray[0][0].percentsLoaded = 100;
        }
};
myLoadListener.onLoadInit = function(target_mc) {
    movieArray[0][0].onLoadInitFunction();
    //WHEN LOADING FINISHES WHAT SHOULD HAPPEN TO MC
    //trace("Movie clip = "+target_mc+" is now initialized");
    // you can now do any setupmy_movieClipLoader.onEnterFrame required, for example:
    //target_mc._width = 100;
};
myLoadListener.onLoadError = function(target_mc, errorCode) {
    trace("*********First my_mcl instance*********");
    trace("ERROR CODE = "+errorCode);
    trace("Your load failed on movie clip = "+target_mc+"\n");
};
// Listener addet to my_mcl
my_movieClipLoader.addListener(myLoadListener);
//CREATE THE LOADING ARRAY
movieArray = new Array[[]]();
//
function SendToMovieLoader(progressMovieInstance, movieUrl, movieTargetInstance, movieDescription) {
    movieArray.push([progressMovieInstance, movieUrl, movieTargetInstance, movieDescription]);
}
//Start the loading sequence
function StartMovieLoader() {
    my_movieClipLoader.loadClip(movieArray[0][1], movieArray[0][2]);
    SeeTotalKb();
    }
//Denne function virker så ikke, men det er den som jeg mangler
function SeeTotalKb(){
    for (i=0; i<movieArray.length; i++){
        totalKB += movieArray[i][1].getBytesTotal()
        trace(movieArray[i][1]+" :movieArray[i][1]")
        trace(totalKB+" :totalKB");
        }

////////////////////////////////////////////////////////////////
.fla
1.frame:

#include "Preloader.as"
//USER PART
this.createEmptyMovieClip("mc_loaded", 2);
this.createEmptyMovieClip("mc_loaded2", 3);
this.createEmptyMovieClip("mc_loaded3", 4);
this.createEmptyMovieClip("mc_loaded4", 5);
//
SendToMovieLoader(progress1,"loadMC3.swf", mc_loaded);
SendToMovieLoader(progress2,"loadMC3.swf", mc_loaded2);
SendToMovieLoader(progress3,"loadMC3.swf", mc_loaded3);
SendToMovieLoader(progress1,"loadMC3.swf", mc_loaded4);
//IMPORTANT TO START THE SEQUNCE
StartMovieLoader();

/////////////////////////////////////////////////////////////////
Selve grafiken
f.eks.
instance.progress1
1.frame:
function onLoadStartFunction(){
    trace("Start loading movieClip")
    }
function onLoadCompleteFuncton(){
    trace("Complete loading movieClip")
    }
function onLoadInitFunction(){
    trace("Init movieClip")
    }
onEnterFrame = function () {
    bar_mc._yscale = percentsLoaded
    };

////////////////////////////////////////////////////////////////
Håber i kan forstå hvad jeg mener.
mvh
Avatar billede num256 Nybegynder
28. juni 2005 - 12:39 #1
Well siden det er ingen som svarer, så kan jeg fortælle at der ser ikke ud til at være muligt at hente denne oplysning i flash selv, så det bedste er ju bara at fortælle hvor mange filer er tilbage at loades ud af hvor mange.  Simpel løsning.