Avatar billede martindyhl Nybegynder
14. juni 2005 - 11:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASP med Access database: Replikerings-id mangler {

Jeg er i gang med at lave et lukket brugerområde. Først får man en login-side, hvor man skal indtaste brugernavn og kode, hvorefter man skal komme ind på en forside.

Når man har indtastet sit login og trykker på login, så tjekker siden med Access databasen, og så er det meningen, at man skal viderestilles til forsiden via et replikerings-id. Problemet er bare, at replikerings-id'et bliver "hakket" i stykker...

Det skulle have viderestillet til:
forside.asp?brugerid={83G5RHR1-HN7Q-5894-R46J-YI5V64Y8E3LI3}

men man viderestilles til
forside.asp?brugerid=83G5RHR1-HN7Q-5894-R46J-YI5V64Y8E3LI3}

altså uden {. Hvordan får man den til at skrive { foran id'et?
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 12:23 #1
Hvis du bare laver en response.redirect så indsætter du det vel bare?
Hvordan ser din kode ud?
Avatar billede martindyhl Nybegynder
14. juni 2005 - 13:08 #2
Response.Redirect "forside.asp?brugerid=" & ez("brugerid")
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 13:24 #3
Jeg tvivler på den første { bare forsvinder , det kunne tyde på at ez("brugerid") ikke har en tuborg klamme i starten - det kunne du jo evt tjekke
En løsning, omend ikke pæn, kunne så ellers være
Response.Redirect "forside.asp?brugerid={" & ez("brugerid")
Avatar billede martindyhl Nybegynder
14. juni 2005 - 13:31 #4
Ok, så får jeg den til at viderestille mig til den rigtige adresse, men det er ligesom om den ikke vil "gribe" hele adressen på forside-siden...

Jeg får denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'Brugerid =83G5RHR1-HN7Q-5894-R46J-YI5V64Y8E3LI3}'.

/internt/forside.asp, line 36

Jeg har tjekket stavefejl, og at posten findes...
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 13:39 #5
hvordan ser din sql ud ?
Kunne tyde på du måske ikke har '' omkring eller lign
Avatar billede martindyhl Nybegynder
14. juni 2005 - 13:47 #6
navn.Open "SELECT * FROM login WHERE brugerid=" & Request.QueryString("brugerid"), database
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 13:51 #7
i og med dit brugerid er
83G5RHR1-HN7Q-5894-R46J-YI5V64Y8E3LI3}
Så er det ikke et tal, du må have det oprettet som tekst i databasen ?
Derfor skal der ' omkring
navn.Open "SELECT * FROM login WHERE brugerid='" & Request.QueryString("brugerid")&"'", database
Avatar billede martindyhl Nybegynder
14. juni 2005 - 14:05 #8
Ok... Det med tal vidste jeg ikke lige...

Nu skifter den så bare igen til "Too few parameters. Expected 1.", men der er jo en post..?
Avatar billede martindyhl Nybegynder
14. juni 2005 - 14:18 #9
Beklager... Det sidste var en fejl-40...

Mange tak for hjælpen. Det har virkelig været kanon - Ekstra point for det. Laver du lige et svar.
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 14:19 #10
jo der skal intet omkring tal i access, men ' omkring tekst og # omkring datoer :o)
hvordan ser koden omkring din sql ud?
Jeg har ikke vildt meget erfaring med at åbne lige som du gør nemlig
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 14:19 #11
ok kanon.. godt det virker :o)