Avatar billede extremecode Nybegynder
14. juni 2005 - 09:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kontroller om en ckeckbox er krydset

Har en checkbox på min form:

<input type="checkbox" name="kontrol"/>

I min xslt vil jeg gerne finde ud af om denne checkbox er blevet afkrydset.

<xsl:if test="@kontrol='on'">
<tr>
<td colspan="2">Det virker</td>
</tr>
</xsl:if>

Men jeg syntes ikke det virker, nogen der kan hjælpe
Avatar billede babz Nybegynder
14. juni 2005 - 14:32 #1
Hvis jeg ikke tager fejl kan der ikke hentes servervariabler fra xslt, da det er klienten der oversætter, og serveren er den der ligger inde med variablerne.

Du kan snyde ved at bruge asp eller php.

Jeg har brugt asp til noget lignende.
Stop denne sætning ind i din xslt-fil:

<% Response.ContentType = "text/xml" %><?xml .......

omdøb filen til asp, gør det samme med din xml-fil og der hvor du kalder din xsl-fil smider du dine variabler på til GET.

eks.:
<?xml-stylesheet type="text/xml" href="http://www.tralulalej/fil.xsl?mode=<%= minAspGetVærdi %>" ?>

/Babz
Avatar billede extremecode Nybegynder
24. august 2005 - 14:09 #2
har fundet ud af det