Avatar billede sprox Nybegynder
13. juni 2005 - 23:39 Der er 8 kommentarer

default argumenter

Kan man lave noget i c++ som man kan i f.eks. php.

Hvis man har en funktion f.eks. function(int a, int b)

kan man så lave noget smart med at hvis ikke argumentet b er angivet så er det som standard f.eks. 0? f.eks. function(int a, int b = 0);

eller skal man lave forskellige functioner ala:

  function(int a) { a = a; b = 0; }
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. juni 2005 - 23:42 #1
ja
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. juni 2005 - 23:45 #2
jeg antager du ikke har forsøgt med
function(int a, int b = 0);
?
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. juni 2005 - 23:45 #3
int function(int a, int b = 0){
  return a+b;
}

function(2,3);
function(2);
Avatar billede sprox Nybegynder
13. juni 2005 - 23:52 #4
hehe okay har prøvet, fik bare en fejl.. men prøver lige igen så

samme princip for strings, og div andre classer?
Avatar billede sprox Nybegynder
13. juni 2005 - 23:57 #5
6 D:\CPP\FilmDB\tfilm.cpp default argument given for parameter 1 of `TFilm::TFilm(std::string, int, std::string, std::string, int, std::string)'

14 D:\CPP\FilmDB\tfilm.h after previous specification in `TFilm::TFilm(std::string, int, std::string, std::string, int, std::string)'

D:\CPP\FilmDB\tfilm.cpp In constructor `TFilm::TFilm(std::string, int, std::string, std::string, int, std::string)':

6 D:\CPP\FilmDB\tfilm.cpp default argument missing for parameter 2 of `TFilm::TFilm(std::string, int, std::string, std::string, int, std::string)'

TFilm::TFilm(string title = "", int year, string actors, string language, int rating, string comment) {}
Avatar billede sprox Nybegynder
13. juni 2005 - 23:57 #6
jeg får ovenstående fejl med ovenstående constructor :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. juni 2005 - 00:00 #7
Det er så fordi din default variabel står først :)
Default variabler **skal** stå til sidst
Avatar billede sprox Nybegynder
14. juni 2005 - 00:00 #8
hehe snedigt ;) prøver lige igen.. så ka du jo passende smide et svar i mellemtiden :)