Avatar billede golyf Nybegynder
13. juni 2005 - 12:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Service i VB.NET

Jeg har luret på denne her: http://www.developerfusion.com/show/3441/

og på denne: http://abstractvb.com/code.asp?A=1082

Jeg kan simpel hen ikke klarer dette:
Open the Service1.vb design windows and right click and select Add Installer option which would add a installer project ProjectInstaller.vb with two controls ServiceProcessInstaller1 and ServiceInstaller1 in our existing project.

Ligemeget hvor jeg klikker, så ser finder jeg ikke det jeg skal.

Hjælp.....
Avatar billede hvideg Nybegynder
27. juni 2005 - 02:01 #1
Du skal tage design view på service.vb filen (i almindeligt nyt tomt windows service projekt) højereklikke  og vælge add new installer, det tilføjer en ny fil projectinstaller.vb som indeholder Serviceinstaller og service process installer.
Avatar billede hvideg Nybegynder
27. juni 2005 - 12:40 #2
Hvis du kører med en ældre version af vs.net så har det været en know issue faktisk.

Sørg for at have en referance til system.configuration.install

lav en ny tekstfil, kald den eksempelvis projectInstaller.vb i samme bibliotek som formen og paste bagefter følgende ind i den, siden include existing file i project.

auto generated code fra normal guide:
'----Kliplinie--
Imports System.ComponentModel
Imports System.Configuration.Install

<RunInstaller(True)> Public Class ProjectInstaller
    Inherits System.Configuration.Install.Installer

#Region " Component Designer generated code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Component Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call

    End Sub

    'Installer overrides dispose to clean up the component list.
    Protected Overloads Overrides Sub Dispose(ByVal disposing As Boolean)
        If disposing Then
            If Not (components Is Nothing) Then
                components.Dispose()
            End If
        MyBase.Dispose(disposing)
    End Sub

    'Required by the Component Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Component Designer
    'It can be modified using the Component Designer.
    'Do not modify it using the code editor.
    Friend WithEvents ServiceProcessInstaller1 As System.ServiceProcess.ServiceProcessInstaller
    Friend WithEvents ServiceInstaller1 As System.ServiceProcess.ServiceInstaller
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        Me.ServiceProcessInstaller1 = New System.ServiceProcess.ServiceProcessInstaller
        Me.ServiceInstaller1 = New System.ServiceProcess.ServiceInstaller
        '
        'ServiceProcessInstaller1
        '
        Me.ServiceProcessInstaller1.Password = Nothing
        Me.ServiceProcessInstaller1.Username = Nothing
        '
        'ServiceInstaller1
        '
        Me.ServiceInstaller1.ServiceName = "Service1"
        '
        'ProjectInstaller
        '
        Me.Installers.AddRange(New System.Configuration.Install.Installer() {Me.ServiceProcessInstaller1, Me.ServiceInstaller1})

    End Sub

#End Region

End Class

'---------------copy paste simpelthen.
'obs på :  Me.ServiceInstaller1.ServiceName = "Service1"
'skal være samme klasse navn som du har defineret. altså servicens class navn.
Avatar billede golyf Nybegynder
24. august 2005 - 10:20 #3
kunne stadig ikke få det til at virke, så projektet er udsat....