Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2005 - 12:28 Der er 13 kommentarer

Hvordan skriver man ned i en tekstfil fra en query analyzer?

Hvordan skriver man ned i en tekstfil fra en query analyzer i MS SQL Server?
Hvis man laver en select først, og så gerne vil have resultatet ud i en tekstfil.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 18:08 #1
en gang : copy paste fra QA til notepad

mange gange : lad et program udfør den query
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2005 - 08:41 #2
Kan man ikke skrive noget med select * from table into c:\fil.txt ????
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. juni 2005 - 08:44 #3
Hvis det er ok at gøre det manuelt, højreclicker du bare i dit "result pane" og vælger save as
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 10:26 #4
Jeg vil af forskellige årsager gerne kunne fyre en select af som skriver data fra databasen ned i en fil. Er dette ikke muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 13:04 #5
afhænger af hvad du bruger til at fyre den SQL af med

OSQL kan godt
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 22:09 #6
Hvad er OSQL?
Jeg bruger MS SQL Server 2003 og vil gerne lave en select som selecter noget indhold fra en database og skriver ned i en tekstfil - fra en qyery analyzer.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 22:11 #7
OSQL er et command line tool som kommer med SQL Server

hvad er SQL Server 2003 ? (jeg troede at man gik fra 2000 til 2005)

fra QA mener jeg kun at du kan lave copy paste
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 22:20 #8
Så er det nok SQL Server 2000...

er det ikke muligt at lave en Select into og putte det ned i en fil?
Det vil ellers være smart...
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 22:22 #9
jeg kan også svagt mindes noget der hedder  bulk copy, men kan ikke lige huske hvad det er eller om det kan bruges?...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 22:26 #10
bcp er også et command line tool
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 22:47 #11
Prøvede lige denne her i en query analyzer, men den gik ikke:

SELECT felt INTO OUTFILE "c:\test.txt" FROM table1

kan du se hvad der mangler? Der kan nok ikke lide escape-karaktereren \....

Hvordan kan man tilrette denne sætning så den virker???
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2005 - 10:40 #12
Førnævnte eks. er vist til MySQL, men man burde vel kunne lave noget tilsvarende på MS SQL...
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2005 - 11:54 #13
ikke mig bekendt