Avatar billede ly Nybegynder
13. juni 2005 - 10:20 Der er 8 kommentarer

Betinget formatering

Hej

Jeg har 8 tal stående i celle B7 til I7. Jeg har lavet nogle beregninger af disse tal i celle K7 til Q7 og disse celler her jeg lavet en betinget formatering af. Den betingede formatering gør, at hvis en af cellerne i K7 til Q7 er ligmed "signifikans" så bliver skriftypen "fed". Denne formatering vil jeg gerne have overført til celle B7 til I7 - men hvordan gør jeg det? Jeg kan ikke bare kopiere format, det virker ikke.

Skal der laves en makro? Og hvordan vil denne skulle se ud?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

/LY
Avatar billede sjap Praktikant
13. juni 2005 - 11:06 #1
Den kan godt kopieres, men det afhænger dog af hvordan du har skrevet udtrykket i den betingede formatering.

Hvis "signifikans" er værdien i en bestemt celle har du nok i din betingede formatering skrevet noget i retning af:

"Celleværdien er"    "Lig med"    "$WW$7"

hvor "signinfikans" er værdien i celle WW7. Denne formatering kan kopieres til de andre celler, der så også hver især vil blive undersøgt for om de er lig med værdien i celle WW7.
Avatar billede sjap Praktikant
13. juni 2005 - 11:08 #2
Glemte lige at tilføje:

hvis det første dollar-tegn fjernes, kan du ikke kopiere formlen, da den så vil referere til forskellige celler, efter kopiering.
Avatar billede ly Nybegynder
13. juni 2005 - 19:48 #3
Hej

Mit problem er, at jeg i cellerne K7 til Q7 laver nogle signifikansberegninger af data i cellerne B7 til I7 (i disse celler står der nogle procenter). Jeg vil så have at de procenter der skiller sig signifikant ud bliver med "fed". Så jeg kan ikke bare lave en betinget formatering der siger, at hvis cellen er ligmed "signifikans" så skal den være fed - det er det der er hele problemet.
Avatar billede sjap Praktikant
13. juni 2005 - 20:45 #4
Jeg er ikke sikker på, at jeg er helt med. Skal det forstås sådan, at du har en "signifikant" værdi for B7 i K7 og for C7 i L7 osv.?
Avatar billede b_hansen Novice
14. juni 2005 - 07:47 #5
I betinget formatering må du kunne opsætte de samme betingelser for B7 til I7, som de betingelser du har lavet for K7 til Q7. Du skal blot huske, at en beregning eller cellehenvisning skal være de samme som i de oprindelige celler.
Avatar billede ly Nybegynder
14. juni 2005 - 14:04 #6
Hej sjap

Ja, det er nøjagtigt sådan det skal forstås. Hvis K7 har værdien "signifikans" skal B7 blive fed osv.
Avatar billede sjap Praktikant
14. juni 2005 - 18:24 #7
Kan du ikke bare i celle B7 angive følgende betingede format:

"Celleværdien er"    "Større end eller lig med"  "K7"
og så angive at formatet skal være fed skrifttype.

Det format kan efterfølgende kopieres til de øvrige celler.

Ovenstående gælder hvis celleværdien i B7 skal gøres fed, hvis den er større end eller lig med signifikansen.
Avatar billede sjap Praktikant
23. august 2005 - 20:48 #8
Hej ly. Fik du løst det her problem?