Avatar billede hettelade Nybegynder
13. juni 2005 - 06:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Multible recordsets

Jeg har brug for at kunne behandle flere søgninger samtidig, hvor jeg bruger resultatet fra en tabel til at lave 2 nye søgninder i en anden table, og der efter lave en sammenligning, og skrive resultatet i en 3. tabel.

Alt dette vil jeg lave i et ASP script, hvor jeg bruger en access database med de 3 tabeller i.

Jeg har ikke de store problemer med at lave den første søgning, men jeg kan så ikke finde ud af at bruge det resultat i mit recordset til at lave de nye søgningen.

Nogen der kan give mig et eksempel på hvordan jeg takler det?

//Mike
Avatar billede busschou Praktikant
13. juni 2005 - 06:41 #1
Det vil lette løsningen hvis du forklarer hvilket tabeller du har samt hvilket felter i hver tabel samt hvordan du ønsker dem sammenlignet.
Hvis du udelukkende ønsker at bruge en søgning i en tabel som grundlag for en søgning i en anden, så kunne du gøre sådan her
Select * From tabel2 Where tabel2.felt4 In (Select * From tabel1 Where tabel1.felt2 = "IB")
Hvis du derimod skal teste flere felter eller sammenligne med en del post variable eller andet, så er det muligt at en løkke er mere anvendelig
Tilsvarende når du skal indsætte i den tredie, kan det være en løkke er mere anvendelig.
---
Prøv give et konkret eksempel på hvad der kunne stå i de tre tabeller og hvad du ønsker få ud af det, så tager vi den derfra :o)
Avatar billede hettelade Nybegynder
13. juni 2005 - 07:24 #2
Mit projekt er et dokumentations system til et SDH netværk.
Jeg har en tabel med hvordan de fysiske porte er fobundet sammen :
Tabel 1:
NodeA port 1 <-> NodeB port 1
NodeB port 2 <-> NodeC Port 1
NodeC port 3 <-> NodeA port 2

Disse porte er logisk delt op, i op til 16 Timeslots, så i tabel 2 har jeg hvordan de fysiske porte er strykturreret :
Tabel 2:
Node A port 1,1
Node A port 1,2
Node A port 1,3
Node A port 2,1
Node A port 2,3
Node B port 1,1
Node B port 1,2

Det jeg så vil finde ud af, er hvilke Timeslots der passer med hinanden i de forskellige noder, og skrive dem ned i en 3 tabel

Håber det giver mening :-)

//Mike
Avatar billede hettelade Nybegynder
02. august 2006 - 18:39 #3
Projektet er opgivet :-/ Så lukker dette spørgsmål igen

//Mike