Avatar billede tmo Nybegynder
05. april 2001 - 23:02 Der er 4 kommentarer

JTree/JApplet

Hej Folkens

Jeg har lidt problemer med en JApplet som indeholder i JTree. Problmet er: koden virker godt i en appletviewer, men når jeg køre den fra min browser(MIE5.5) kan den ikke initialiserer min applet. Jeg har brugt htmlconverter til applet tagget.

Her er noget af min kode i appleten..

public void init(){
DefaultMutableTreeNode top = new DefaultMutableTreeNode(\"root\");
DefaultMutableTreeNode child1 = createNodes();
top.add(child1);
Container content = getContentPane();
tree = new JTree(top);
content.add(new JScrollPane(tree), BorderLayout.EAST);
}

private DefaultMutableTreeNode createNodes(){
parent = new DefaultMutableTreeNode(\"node1\");
return(parent);

}
Avatar billede mtilsted Nybegynder
05. april 2001 - 23:15 #1
Dit problem er at din browser har ikke Swing.
Avatar billede tmo Nybegynder
05. april 2001 - 23:25 #2
Det tror jeg ikke. Jeg kan godt lave en JApplet med et lidt tekst, men ikke med et JTree.
Desuden duer følgende kode. Her kaldes private metoden ikke, men child1 bliver add() til top node.

public void init(){

DefaultMutableTreeNode top = new DefaultMutableTreeNode(\"root\");
DefaultMutableTreeNode child1 = new DefaultMutableTreeNode(\"node1\");
top.add(child1);
Avatar billede orfeus Nybegynder
06. april 2001 - 13:50 #3
Et gæt(ud fra egne erfaringer med applet):
Den der BorderLayout.EAST kan drille lidt engang imellem....I hvert fald for mig
Avatar billede tmo Nybegynder
08. april 2001 - 12:35 #4
tak for hjælpen, men jeg har løst problemet