Avatar billede jakobj Praktikant
13. juni 2005 - 00:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med list-menu i css

Jeg har et problem, når jeg styler mine list-menuer med en billed-fil i stedet for standart bullets.

Se menuen i venstre side:

http://www.kajakzonen.dk/forside.html

Problemet er, at de gule pile ikke ligger på linje med det tilhørende link. Er der nogen måder at justere det på?
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2005 - 00:56 #1
Jeg har ik' li'e en kur, men ville selv prøve at eksperimentere med padding m.m. !-)

-- men det er suspekt, at man føres til spyware-sider, når man trykker på dine links ...
Avatar billede jakobj Praktikant
13. juni 2005 - 08:52 #2
Tak for det roenving. Jeg var ikke klar over, at man også kan justere list-menuer med padding. Det forsøger jeg lige i første omgang :-)

Der er en del døde links på min testside. Min host peger dem til et andet sitet, jeg har liggende hos dem - hvilket nok ikke er særlig professionelt. På denne side kører for tiden en bannerkampagne (gennem det amerikanske annoncenetværk FastClick), som reklamerer for løsninger til fjernelse af spyware. Så at jeg linker til spyware sider er nok så meget sagt ...
Avatar billede jakobj Praktikant
13. juni 2005 - 09:49 #3
Jeg kan ikke umiddelbart få dit forslag til at virke. Har dog læst et sted på nettet, at man i stedet skal justere størrelsen på sin bullet-fil for at få det til at passe. Men der må være en mere elegant løsning ...
Avatar billede notes2c Nybegynder
13. juni 2005 - 15:48 #4
Som jeg ser det har du kun problemet i IE, for i FF ser det fint ud. Du kan lave følgende:

ul.list1 {
    list-style-image: url(images/pil.gif);
    padding-left: 3em;
    padding-top: 7px;
    line-height: 1;
}

.list1 li {
    padding-bottom: 7px;
}

Så er du tæt på... Måske kan du bruge det.... Ellers ville jeg gå efter dit eget forslag, med at manipulere med billede...
Avatar billede jakobj Praktikant
13. juni 2005 - 15:56 #5
Ja, det er vist kun et IE-problem. Jeg har nu ændret størrelsen på billedet og det virker ... så jeg må hellere holde mig til det.

Tak for hjælpen begge to.