Avatar billede ti Nybegynder
12. juni 2005 - 17:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ikontekster på skrivebordet

På skrivebordet er alle ikontekster (teksterne under selve ikonet) pludselig blevet hvid på blå bjælke som baggrund, efter udlån af pc. Hvordan ændres det, så teksten bliver hvid (evt. med let sort skygge) uden baggrund. Altså transparent baggrund for skriften, så man kan se skrivebordsbaggrunden uden blå bjælker over det hele?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juni 2005 - 22:47 #1
Højreklik på "Denne computer" -> Egenskaber -> Avanceret -> Under "Ydeevne" klikker du på "Indstillinger" -> Under fanebladet "Visuelle effekter" skal der være flueben i "Brug skygger til ikoner på skrivebordet"

Du kan også vælge "Lad Windows vælge den bedste indstilling for computeren" under samme faneblad.

Begge dele skulle give den ønskede ændring.  c",)
Avatar billede ti Nybegynder
12. juni 2005 - 23:49 #2
Tusinde tak. Dit første forslag var lige præcis dét, der skulle til :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juni 2005 - 00:31 #3
Velbekomme, og tak for point.  c",)