Avatar billede demius Nybegynder
05. april 2001 - 22:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

MyODBC forbindelse til MySQL via ASP(JScript)

I forlængelse af mit tidligere spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/62397 for jeg følgende fejl:

Error Type:
Microsoft JScript compilation (0x800A03EC)
Expected \';\'
/Default.asp, line 4, column 4
set con = server.createObject(\"ADODB.Connection\")
---^

Min kode ser således ud:

<%@ LANGUAGE=\"JSCRIPT\" %>
<%
conString = \"driver={MySQL};server=127.0.0.1;database=fosDB;uid=sqluser;pwd=a65264\"
set con = server.createObject(\"ADODB.Connection\")
con.open(conString)

set rs = con.execute(\"select * from customer\")
%>

Jeg kører på win2000 med IIS.

Håber at der er nogle der kan hjælpe.

\\Nicholas
Avatar billede netsrac Praktikant
05. april 2001 - 22:07 #1
conString = \"driver={MySQL};server=127.0.0.1;database=fosDB;uid=sqluser;pwd=a65264\";
Avatar billede demius Nybegynder
05. april 2001 - 22:07 #2
Jeg HAR installeret MySql og forespørgslen jeg bruger i koden virker fint. MyODBC har jeg også installeret, men har ikke gjort yderligere ved den.
Avatar billede netsrac Praktikant
05. april 2001 - 22:07 #3
Hvis du bruger JSCRIPT skal du afslutte alle variabler osv, med ; (semikolon)
Avatar billede demius Nybegynder
05. april 2001 - 22:10 #4
Jeg for stadig nøjagtig den samme fejl, hvad kan det ellers være?
Avatar billede netsrac Praktikant
05. april 2001 - 22:11 #5
Jeg kender ikke så meget til JSCRIPT, hvad hvis du stryger de to set ?
Avatar billede demius Nybegynder
05. april 2001 - 22:13 #6
Hvis jeg fjerner de 2 set for jeg følgende fejl:

Error Type:
Microsoft JScript runtime (0x800A1391)
\'server\' is undefined
/Default.asp, line 4
Avatar billede netsrac Praktikant
05. april 2001 - 22:17 #7
Hm...Så ved jeg det ikke lige umiddelbart :-(
Avatar billede demius Nybegynder
05. april 2001 - 22:18 #8
Jeg prøver mig lidt mere frem, men tak for hjælpen aligevel
Avatar billede alvion Nybegynder
06. april 2001 - 01:24 #9
Hmm... Du glemte ligesom sidste gang at fortælle, at du brugte JScript som sprog...

Du skal skrive koden således:

<%@ LANGUAGE=\"JSCRIPT\" %>
<%
var conString;
conString = \"driver={MySQL};server=127.0.0.1;database=fosDB;uid=sqluser;pwd=a65264\";

var con;
con = createObject(\"ADODB.Connection\") ;

con.open(conString);

set rs = con.execute(\"select * from customer\");
%>

Og så skal alle sætninger i øvrigt afsluttes med et semikolon \";\"

Og lad mig så lige høre: Hvad får dig til at vælge JScript i stedet for VBScript?
Avatar billede demius Nybegynder
06. april 2001 - 10:55 #10
Super, det vil jeg prøve så snart jeg kommer hjem foran skærmen. Jeg ved ikke hvorfor jeg valgte JScript, er VBScript da bedre?

\\Nicholas
Avatar billede alvion Nybegynder
06. april 2001 - 12:20 #11
Det er en smagssag. :-)

Personlig er jeg nu sprunget på PHP-vognen. Og jeg græmmes hver eneste gang hvor jeg er tvunget til at skrive et ASP script (om det er vbscript eller jscript).

Især vbscript dog. Det har simpelthen bare nogle grundlæggende mangler for at man kan kalde det et seriøst programmeringssprog.
Avatar billede demius Nybegynder
06. april 2001 - 17:06 #12
Jeg har ændret min kode, så den er præcis som du har skrevet, men jeg for stadig denne fejl:

Error Type:
Microsoft JScript compilation (0x800A03EC)
Expected \';\'
/Default.asp, line 11, column 4
set rs = con.execute(\"select * from customer\");
---^

Jeg har også husket ; alle steder.

Koden har jeg lavet i en fil der hedder Default.asp

Hvad har jeg !\"#¤%& glemt????
Avatar billede demius Nybegynder
06. april 2001 - 18:35 #13
Jeg har nu modificeret min kode en smule og for nu en ny fejl, er der en der kan fortælle om jeg er tættere på målet nu?

Kode:

<%@ LANGUAGE=\"JSCRIPT\" %>
<%
var conString;
conString = \"driver={MySQL};server=10.10.10.2;database=fosDB;uid=sqluser;pwd=a65264\";

var con;
con = Server.createObject(\"ADODB.Connection\");

con.open(conString);

con.execute(\"select * from customer\");
%>

fejl:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[TCX][MyODBC]Access denied for user: \'sqluser@demius\' (Using password: YES)
/Default.asp, line 9
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
16. april 2001 - 17:48 #14
Bare et par bemærkninger:
1. Du behøver ikke slutte dine udtryk med ;
2. der er ikke noget SET i JScript
Avatar billede alvion Nybegynder
16. april 2001 - 19:53 #15
Det problem du har nu er, at de brugeroplysninger du benytter for at forbinde til databasen ikke er gyldige.

Tal med din webudbyder, om disse oplysninger er korrekte (husk det er vigtigt at skrive korrekt mht. store og små bogstaver)

server=10.10.10.2;database=fosDB;uid=sqluser;pwd=a65264