Avatar billede triumfthye Nybegynder
12. juni 2005 - 11:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PDA internet adgang

Er det sådan, at jeg kan købe en PalmOne "Treo 600", tage til Sverige, tænde Treo'en, ringe op til et mobilnummer (med et mobiltelefon-abonnement, der tillader datatrafik) og læse www.politiken.dk på skærmen?

Jeg er ofte i Sverige i længere perioder, hvor jeg har brug for at se den lokale vejrudsigt, tjekke evt. forbud mod brug af åben ild og læse nyheder fra Danmark og Sverige. Da jeg gerne vil spare min kostbare, bærbare PC rejserne og alligevel skal give næsten det halve af prisen for en PDA for et opkaldskort, vil jeg gerne vide om der findes en lille maskine med en lille skærm, der tillader mig at gå på Internettet og se web-sider!? Er ovennævnte "Treo 600" er godt og billigt bud?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2005 - 11:49 #1
Hvorfor ikke købe en pda med trådløst net?
Avatar billede triumfthye Nybegynder
12. juni 2005 - 11:52 #2
?!? Hvilket netværk skulle jeg dog koble mig på i de svenske skove?!?
Avatar billede badazz Novice
12. juni 2005 - 18:28 #3
Ja. det kan du nemt gøre. men tænk over hvad det koster. hvis du bruger det meget skal du nok have et svensk abbonoment.. men husk abbonomentet skal understøtte data trafik..
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2005 - 22:45 #4
"?!? Hvilket netværk skulle jeg dog koble mig på i de svenske skove?!?"

Måske du ligesom har glemt at skrive noget så elementært???!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juni 2005 - 21:10 #5
???
Avatar billede ttopholm Nybegynder
23. juni 2005 - 21:12 #6
Hvad med bare at får dig en wap telefon eller 3-telefon
Avatar billede triumfthye Nybegynder
01. juli 2005 - 18:02 #7
Jeg undskylder, hvis det ikke fremgik tydeligt nok imellem linierne, at jeg ønsker informationer i områder, hvor jeg ikke har adgang til aviser, tv eller fastnettelefoner – og der i øvrigt ikke er andet end mobiltelefondækning! Af spørgsmålet formodede jeg også, at det fremgik, at jeg aner en skid om, hvad jeg stiller op med de mange teknologier!? (Jeg har været på Internettet i tretten år, men jeg købte først en mobiltelefon for tre år siden, fordi ingen standsede for at hjælpe mig, da jeg lå i vejkanten og var styrtet på min motorcykel, og jeg derfor indså behovet for at kunne ringe efter hjælp hvor som helst fra). Men jeg har altså brug for at få nyheder fra civilisationen samt lokale vejrudsigter, når jeg opholder mig i længere perioder i naturen i Sverige!

Jeg forstår på badazz, at dette er muligt med en PDA, ligesom jeg har set, at de, for mig, nødvendige informationer er tilgængelige i et PDA-format. Men ttopholm nævner også WAP og 3-telefon!? Så vidt jeg er orienteret rummer WAP ikke mulighed for andet end nogle få linier?! Og 3-telefonen har jeg da aldrig hørt kunne bruges til ”seriøse” formål. Men det må jeg jo forhøre mig om. Jeg fornemmer, at dette ikke er det rigtige forum, at spørge i. Dog ville jeg være taknemlig, hvis nogen ville henvise til kilder, der temmelig konkret kan forklare mulighederne udi de nævnte teknologier!?

På forhånd tak!
Avatar billede teamlh Nybegynder
07. juli 2005 - 19:48 #8
HP har lavet en Ipaq model 6340, den har indbyget mobiltelefon - det er nok det nærmeste du kommer. Prøv at kontakte www.pdashoppen.dk, deres sælger ved om den kan.

Ellers skal du have en PDA med Infrarød eller Bluetooth og koble på din mobiltelefon ad den vej. Så skal telefonen jo selvfølgelig understøtte Infrarød eller Bluetooth.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
07. juli 2005 - 19:52 #9
De fleste store aviser, tvstationer har wap sider.

Men ellers er der også A1000 el. lign fra 3 der er med PDA-funktioner.

Ellers er der Qtek 9090, som jeg selv har og kan klare det formål..