Avatar billede coolioclm Nybegynder
11. juni 2005 - 01:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilgå video filer fra WEB-INF

Jeg har problemer med at få vist mine video filer samtidig med at deres URL er utilgængelig for client siden.

Jeg bruger Resin, og har lagt mine video filer i en undermappe til WEB-INF. Jeg kan få vist filnavnene på videoerne, men når jeg prøver at afspille dem, virker det ikke.

Det er ikke så underlig da det link som media playeren får, reffererer til et sikkert sted på serveren.

Kan det ikke lade sig gøre med JSP, på en eller anden måde, at hente fil informationerne og derefter sende dem til browseren (Embedded Windows Media Player).

Mine filer skal ligge et sikkert sted hvor de ikke kan tilgås direkte fra Client side.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 08:16 #1
Du kan lave en servlet som streamer filen ned til browseren.

(husk at de kan stadigvæk gemme den med lidt behændighed)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 14:29 #2
jeg laver lige et eksempel
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 14:29 #3
import java.io.*;

import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;

public class PicServlet extends HttpServlet {
    public void doGet(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException {
        String filename = request.getParameter("filename");
        String mimetype = request.getParameter("mimetype");
        response.setContentType(mimetype);
        InputStream is = this.getClass().getResourceAsStream(filename);
        byte[] b = new byte[1000];
        int n;
        while((n = is.read(b)) >= 0) {
          response.getOutputStream().write(b, 0, n);
        }
        is.close();
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 14:29 #4
Avatar billede coolioclm Nybegynder
23. juni 2005 - 12:10 #5
Beklager den sene tilbagemelding, jeg har først lige modtaget mail fra denne tråd.
Der har åbenbart været problemer.
Dette var lige præcis det jeg har brug for. Mange Tak.
Jeg har fundet ud af at mime typen bare skal være 'video/x-ms-wmv' for at afspille wmv filer.
Den benytter dog ikke en embedded Windows Media Player men den normale.
Dette vil jeg lige undersøge hvordan man gør, for det må kunne lade sig gøre.
Du skulle vel ikke have et svar på det.
Avatar billede coolioclm Nybegynder
23. juni 2005 - 12:21 #6
Jeg har selv løst det med den embeeded player, man skal bare angive Servletten som source til playeren på ens jsp side.

Mange tak igen til dig Arne v.
Vil du ikke poste et svar så du kan få dine velfortjente point :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 12:56 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 12:56 #8
der har været et generelt email problem - vi er flere som i nat har modtaget
2000 emails fra Eksperten !

:-)