Avatar billede ellert Nybegynder
10. juni 2005 - 22:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mysql_query output

Hej!

Hvilket output giver mysql_query, hvis query'en lykkes, men der ikke er nogen tilsvarende row?

Altså hvad er $sql lig her
$sql = mysql_query("SELECT * FROM blah WHERE id='$id');
hvis der IKKE er en row med id=$id?

Jeg skal teste om der er output, ikke om jeg kan lede i databasen...

På forhånd tak!

//Mikkel M
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. juni 2005 - 22:16 #1
mysql_num_rows() returnerer antal funde rækker, dvs.

if(mysql_num_rows()){
    // id findes
}
Avatar billede ellert Nybegynder
10. juni 2005 - 22:27 #2
altså her
if (mysql_num_rows($sql)) .... ?
Avatar billede ellert Nybegynder
10. juni 2005 - 22:29 #3
Ja :)
Læg et svar, og du skal blive betalt med hele 30(!) point...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
10. juni 2005 - 22:35 #4
For en god ordens skyld:
mysql_query giver bare en tom ressource, hvis der ikke returneres nogle rækker.
Den er først false, når der er en fejl i din sql forespørgsel :)
Avatar billede ellert Nybegynder
10. juni 2005 - 22:39 #5
dvs = "" eller NULL eller?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
10. juni 2005 - 22:55 #6
Nej, en ressource er ikke en "normal" variabel, men indeholder forskellige handlers, og laves/bruges af særlige funktioner (såsom mysql_query()/mysql_num_rows()).
Avatar billede ellert Nybegynder
10. juni 2005 - 23:00 #7
ok ... Så egentlig kunne man også finde ud af det, ved at bruge mysql_feetch_array fx (selvom det nok ville være en omvej)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
10. juni 2005 - 23:03 #8
Ja, det kan du godt, eftersom mysql_feetch_array() er false så snart der ikke er flere rows.
Avatar billede ellert Nybegynder
11. juni 2005 - 19:35 #9
point point (så jeg kan få lukket spm)