Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
10. juni 2005 - 16:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

forskel på google og msn

hej eksperter!

jeg har et site hvor jeg egentlig ikke har noget på - jeg tilbyder et gratis webshop-system, og ellers er der ikke det store ( www.alvision.dk )

på google kan man ved at søge på "gratis webshop" dansk finde mit site på en af de første sider, men ellers skal man søge på alvision for at kunne finde den nogen steder!

det underlige er at man på msn ( http://search.msn.dk/results.aspx?q=webdesign&FORM=DNSERR ) får mit site på første søgeside ved at søge på webdesign, som jeg ikke engang bruger særligt meget energi på at fremhæve på sitet!

jeg tør slet ikke søge på google efter hvornår mit site kommer ved en søgning på webdesign, men er nok nogen hundrede sider ;)

hvad kan denne store forskel skylde? synes søgemaskiner er nogen underlige nogen, men prøver at forstå lidt om hvordan de virker!
Avatar billede cibar Nybegynder
10. juni 2005 - 19:23 #1
Uden at være ekspert på området, mener jeg at have læst noget om de to søgemaskiners forskel i søgealgoritmer og opbygning af databaser. Det kan vel let give udslag i forskellig prioritering af lige rangerede sider.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2005 - 19:54 #2
Det er to forskellige søgemaskiner med to forskellige ide grundlag og derfor to helt forskellige algoritmer til at indeisere websites.

Google lever at links, hele ideen bag google er at det site der har flest links der peger på sig må være det mest populære og dermed det der skal have den bedste placering.

Hvad der er msn's ide er jeg ikke helt klar over, men de gør det anderledes end google.