Avatar billede fladstrand Nybegynder
10. juni 2005 - 15:29 Der er 1 kommentar

Læs fra RS232-port

Hejsa alle

Jeg har et ønske om at læse fra en RS232 port.
Kommunikationen vil se ud som denne (uden kommentarer):
[STX]D,ST1[ETX]    ->                    'Jeg anmoder om data
                  <-  [ACK]            'Host svarer
                  <-  [STX]D,ST1[ETX]  'Host melder tilbage
[ACK]              ->                    'Jeg svarer
                  <-  [STX]C,EX101,TD0,TN0[ETX]  'Data fra Host
[ACK]              ->                    'Jeg svarer
                  <-  [STX]C,EX102,TD0,TN0[ETX]  'Data fra Host
[ACK]              ->                    'Jeg svarer
                  <-  [STX]D,ST0[ETX]  'Dataudveksling slut
[ACK]              ->                    'Jeg svarer

Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal stå og vente på om der kommer data på RS232-porten. Jeg skal stå og vente på at Host'en sender [STX]C,EX101,TD0,TN0[ETX]
Jeg havde forestillet mig noget som dette:
            Do While oRS232.Read(1) = -1
            Loop
Men dette giver en timeout-exception

Er der nogen der har nogen gode ideer ?
Avatar billede driis Nybegynder
11. juni 2005 - 12:03 #1
Jeg ville læse data ind i en buffer og bryde ud når hosten har sendt en "kommando", altså når du modtager [ETX]. Evt. kombineret med en pause før jeg prøver at læse, hvis host'en er langsom til at svare.