Avatar billede Shasim Novice
10. juni 2005 - 11:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Video-konvertering

Hej
Jeg har tidligere lavet en screensaver i Flash, som bl.a. indeholdt et par minutters video. Den gang var udgangspunktet en wmf-fil på 15mb, som jeg hev ind i Sorensons Squeeze 4,0, og lavede om til en flv-fil. Det gik fint.

Nu skal jeg have den oprindelige video udskiftet med en uden tekster, og har denne gang modtaget en mpg-fil på 60mb. Jeg kan hive den igennem samme mølle som første gang, men så sker følgende: lyden på videoen kører i rigtigt tempo, men selve videoen halter bagefter, så den ender med at vare ca 1/3 længere.

Jeg har prøvet at konvertere fra mpg til wmf og avi - samme resultat, og ja, jeg har tjekket kildefilen (mpg'en), men den er OK.

Er der nogen som kan hjælpe mig videre med det
Avatar billede flash_geek Nybegynder
10. juni 2005 - 14:43 #1
Det lyder som om du har et problem med den codec der bliver brugt når filen comprimeres du skal nok prøve dig frem til du finder den rigtige. Nogen gange kan du også være heldig at få et godt resultat ved blot at installere windows media encoder.
Også prøve at konvertere til wmv.

Jeg tror du skal benytte et program der kan fjerne tekster. Der findes et hav af freeware programmer du kan anvende til at fjerne tekster med. Men du må selv ud at finde et program der er godt. Og husk lige at det ikke er lovligt at rippe dvd'er 8-)

Der er et par stykker - mange er dog mere beregnet til at håndter vob filer. Men vob filer er også blandt andet en mpg. Faktisk kan man med lidt held ændre fil postfix'et på en vob til mpg også se den som en mpg. Men det er ikke noget godt at gøre fordi headeren er helt forkert. Men det findes der også programmer der løser.

Håber du finder noget godt : )
Avatar billede Shasim Novice
13. juni 2005 - 10:34 #2
Tak for svaret.
Jeg har ikke overvejet at fjerne tekster, da hele problemet er opstået fordi den oprindelige video (med tekster) skulle erstattes med en fra bureauet uden tekster. Men du mener jeg kan tage den oprindelige og fjerne teksterne fra den? De ligger som transparente lag oven på billederne ...

Jeg vil forsøge med andre codecs, og se om jeg kan få det til at virke, men det tager jo enorm lang tid hvergang man skal prøve med andre indstillinger, så hvis nogen vidste præcis hvordan man gør, ville det være rigtig dejligt. Ellers vil det nok være billigere at bede bureauet lave en wmf.

jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu, men læg et svar.
Avatar billede Shasim Novice
20. december 2005 - 11:33 #3
lukker