Avatar billede drep Nybegynder
10. juni 2005 - 09:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HijackThis Log, hjælp til udrensning

Hej alle, sidder ved min chef's computer og den er vist temmelig meget smudset ind, har prøvet at fjerne det på flere forskellige måder, men er endt op med samme resultat!

Har kørt HijackThis og har fået denne log..

Er der en der kan rense ud i den??

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\mfcwl32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\msxct.exe
C:\WINDOWS\mfcub32.exe
C:\Program Files\Media Access\MediaAccK.exe
C:\Program Files\Media Access\MediaAccess.exe
C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe
C:\Programmer\BullsEye Network\bin\bargains.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Preben Jensen\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://abcsearch4u.com/index.htm
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Class - {FBA5235F-EC2A-A50C-81E0-3492DB3393E2} - C:\WINDOWS\javaut.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [msxct] msxct.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iexplore.exe] C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mfcub32.exe] C:\WINDOWS\mfcub32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Media Access] C:\Program Files\Media Access\MediaAccK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wingq.exe] C:\WINDOWS\wingq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BullsEye Network] C:\Programmer\BullsEye Network\bin\bargains.exe
O4 - HKLM\..\Run: [appre.exe] C:\WINDOWS\appre.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [DeleteXXXToolbar] rundll32.exe advpack.dll,DelNodeRunDLL32 "C:\Programmer\ISTbar\istbar.dll"
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\flsmngr.dll
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/CDT/ie/bridge-c282.cab
O16 - DPF: {22A88341-AFCB-45F0-A856-C2BAE74F878E} (InstallX Class) - http://www.20x2p.com/21715a7e/enter.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1117180429046
O16 - DPF: {7C559105-9ECF-42B8-B3F7-832E75EDD959} (Installer Class) - http://www.xxxtoolbar.com/ist/softwares/v4.0/0006_adult.cab
O16 - DPF: {88D969C0-F192-11D4-A65F-0040963251E5} (XML DOM Document 4.0) - file://C:\TempEI4\EI40_\msxml4.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {CCA6CE4C-2199-4A4F-9542-12E0163D6841} (Dialer Class) - http://sessa.isprime.com:81/tel2net/CABEDialer.cab
O23 - Service: Network Security Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\mfcwl32.exe"  /s (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede kalp Novice
10. juni 2005 - 09:17 #1
snupper den lige
Avatar billede kalp Novice
10. juni 2005 - 09:24 #2
Hent dette værktøj og gem det på skrivebordet.
http://cexx.org/lspfix.zip
Du skal kun bruge det hvis du pludselig ikke kan komme på nettet. (til sidst). Det køres på følgende måde.

Dobbeltklik på program filen LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.

Lad os begynde.

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Afinstaller eller slet disse programmer/mapper manuelt.

C:\Program Files\Media Access\
C:\Program Files\Internet Optimizer\
C:\Programmer\BullsEye Network\
C:\Programmer\ISTbar\
C:\Programmer\SideFind\

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\khixr.dll/sp.html#37049
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://abcsearch4u.com/index.htm
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: Class - {FBA5235F-EC2A-A50C-81E0-3492DB3393E2} - C:\WINDOWS\javaut.dll
O4 - HKLM\..\Run: [msxct] msxct.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mfcub32.exe] C:\WINDOWS\mfcub32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Media Access] C:\Program Files\Media Access\MediaAccK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wingq.exe] C:\WINDOWS\wingq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BullsEye Network] C:\Programmer\BullsEye Network\bin\bargains.exe
O4 - HKLM\..\Run: [appre.exe] C:\WINDOWS\appre.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [DeleteXXXToolbar] rundll32.exe advpack.dll,DelNodeRunDLL32 "C:\Programmer\ISTbar\istbar.dll"
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\flsmngr.dll
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/CDT/ie/bridge-c282.cab
O16 - DPF: {22A88341-AFCB-45F0-A856-C2BAE74F878E} (InstallX Class) - http://www.20x2p.com/21715a7e/enter.cab
O16 - DPF: {7C559105-9ECF-42B8-B3F7-832E75EDD959} (Installer Class) - http://www.xxxtoolbar.com/ist/softwares/v4.0/0006_adult.cab
O16 - DPF: {CCA6CE4C-2199-4A4F-9542-12E0163D6841} (Dialer Class) - http://sessa.isprime.com:81/tel2net/CABEDialer.cab
O23 - Service: Network Security Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\mfcwl32.exe" /s (file missing)

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filerne

C:\WINDOWS\system32\mfcwl32.exe
C:\WINDOWS\system32\msxct.exe
C:\WINDOWS\mfcub32.exe
c:\windows\system32\flsmngr.dll
C:\WINDOWS\khixr.dll
C:\WINDOWS\javaut.dll
C:\WINDOWS\wingq.exe

Tryk start->kør og skriv "regedit"
Marker Denne Computer i regedit vinduet.
Tryk rediger->søg og skriv "mfcwl32.exe"
Slet alt du finder.
Luk regedit vinduet igen.

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede drep Nybegynder
10. juni 2005 - 10:14 #3
Så ser den sådan ud, er det bedre??

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Preben Jensen\Skrivebord\HijackThis.exe

R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Class - {78A36512-8804-C19C-3205-09FF987988BB} - C:\WINDOWS\netcc32.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [iexplore.exe] C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\flsmngr.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1117180429046
O16 - DPF: {88D969C0-F192-11D4-A65F-0040963251E5} (XML DOM Document 4.0) - file://C:\TempEI4\EI40_\msxml4.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Network Security Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\mfcwl32.exe"  /s (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede drep Nybegynder
10. juni 2005 - 11:02 #4
Det virker som om at der stadig er noget..
Avatar billede kalp Novice
10. juni 2005 - 17:40 #5
fix disse linjer i fejlsikret tilstand

R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: Class - {78A36512-8804-C19C-3205-09FF987988BB} - C:\WINDOWS\netcc32.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\flsmngr.dll
O23 - Service: Network Security Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\mfcwl32.exe" /s (file missing)

Slet filerne

C:\WINDOWS\netcc32.dll
C:\WINDOWS\system32\mfcwl32.exe
c:\windows\system32\flsmngr.dll

kør LSPfix.. som beskrevet sidst.

genstart normalt og ny log