Avatar billede forcedesigner Nybegynder
10. juni 2005 - 02:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MasterPages i ASP.NET 2.0

Hejsa eksperter

Jeg har lavet 2 .master sider for min ASP.NET 2.0 bygget side.

I min Web.Config fil har jeg denne lille code liggende som kalder en af master siderne og det virker FINT.

Her er koden:

<system.web>
  <pages masterPageFile ="~/layout1.master"/>
<system.web>

MEN, jeg vil gerne lave en lille switch som kan bruges til at vaelge i mellem de 2 .master sider. Saa hvis jeg vaelger den anden saa skal koden gaa ind og skifte i Web.Config filen fra "~/layout1.master" til "~/layout2.master".

HVIS det her er ikke muligt hvad ka man saa go're for at skifte mellem templates online?
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. juni 2005 - 08:43 #1
Du kan skifte din masterpage sådan her (hvis du står i en Page-klasse) :

this.MasterPageFile = "~/SomeOtherMaster.master";

du skal dog være opmærksom på, at det skal gøre senest i Page_PreInit... du kan lige se et eksempel på at switche masterpage pr. querystring :

void Page_PreInit(object sender, EventArgs e)
{
    this.MasterPageFile = String.Format("~/{0}.master", Request.QueryString["master"]);
}

så kan du kalde siden (hvad den nu hedder) sådan her :
http://host/site/page.aspx?master=somemasterpage

mvh
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
10. juni 2005 - 22:38 #2
er ikke rigtig med....???
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. juni 2005 - 00:35 #3
ok .... du må gerne lige skrive hvad det er du ikke er med på, men du kan prøve bare at lægge denne metode ind i din contentpage-class :

void Page_PreInit(object sender, EventArgs e)
{
    this.MasterPageFile = String.Format("~/{0}.master", Request.QueryString["master"]);
}

og så sørge for at have et par forskellige masterpages. du kan så kalde den contentpage du har sat koden ind i med en angivelse af din masterpage-fil (uden extension) i din querystring som jeg skrev.

men.... du må lige guide omkring hvad det er du ikke er med på.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 17:19 #4
hvad med denne her force?
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
07. september 2005 - 17:21 #5
lool denne her ha jeg helt glemt, udskyld men din kode virkede MANGE TAK
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
07. september 2005 - 17:22 #6
svar lige tilbage
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 17:23 #7
u got it.
mvh
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
07. september 2005 - 17:24 #8
jep jep, det virkede første gang...mange tak
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 17:25 #9
det var så lidt :o)
mvh