Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. juni 2005 - 00:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gøre så et flash objekt i højt index kan klikkes igennem?

Jeg sidder med et flashobjekt som ligger over en stor del af en hjemmeside (PHP) da det bruges som dropdown menu. Objektet ligger som transparent hvilket gør at direkte links virker "bag" det. Men mouseover effekter osv. virker ikke bag flashobjektet.

Kan man eventuelt lave et flashobjekt med varierende størrelse? (variabel som sendes fra flash objektet til evt. JS)
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. juni 2005 - 00:50 #1
Det skal bemærkes at der hvor man skal kunne klikke igennem er der ingen objekter i selve flash (swf'en).
Avatar billede flash_geek Nybegynder
09. juni 2005 - 14:02 #2
Det kan man sagten gøre -- jeg ville arbejde lidt med flash's Stage objekt den giver dig mulighed for at få oplysning om resolution. Og der en en onResize() event der fyres af når flashfilmen ændre størrelse. Så er det bare at finde ud af hvordan dine movieclip skal resizes.

Du kan også bruge kan også få swf'en til tilpasse størreslen automatisk men så bliver der forstørret op ned ikke så godt. Men det kan godt fungere ok.

Men jeg tror det er Stage Objektet du skal lege med.

Du kan kalde javascript functioner ved at brug getURL("java script:myFunction('paramString');");

f.eks. :
myBtn_btn.onRelease = function(){
  getURL("java script:alert('you clicked me')");
};
så behøver du ikke at bruge fscommand() --

Mht at klikke igennem swf ville jeg nok lave nogle hidden movieclips og andvende disse movieclips onRelese() event metoder...

hidden0_mc.onRelease = function(){
  getURL("java script:yourLinkageFunction('you clicked me', '_blank')");
};

Håber du forstår : )

Mne her du lidt at rode med : ) TR
Avatar billede flash_geek Nybegynder
09. juni 2005 - 14:07 #3
Faktisk tror jeg ikke du kan klikke igen en flash movie selv om den er gennemsigtig så du er nok nødt til at snyde som jeg beskriver. : )
Avatar billede flash_geek Nybegynder
09. juni 2005 - 14:09 #4
hov igen = igennem ---------- he he så lær mig dog at stave *g*
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. juni 2005 - 17:08 #5
det er da til at forstå, men tror jeg sender det videre til min koder :)

jeg har en eksamen har i morgen osv, så vender lige tilbage med points når jeg har prøvet det af.

tak for hjælpen
Avatar billede flash_geek Nybegynder
09. juni 2005 - 20:40 #6
Jeg håber du finder en løsning hilsen TR : )