Avatar billede laurits Nybegynder
08. juni 2005 - 20:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Generics i .NET 2.0

Generics i .NET 2.0, er det ikke i princippet det samme som Templates i C++?
Avatar billede burningice Nybegynder
08. juni 2005 - 20:44 #1
jo
Avatar billede driis Nybegynder
08. juni 2005 - 20:45 #2
I princippet er det det samme -> Du kan bruge en kodebase til at arbejde på forskellige typer. Men der er implementationsspecifkke forskelle.

Se:
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/05/06/PureC/default.aspx
Avatar billede laurits Nybegynder
08. juni 2005 - 20:56 #3
okay, syntes også nok at der var lidt lighed.
Avatar billede laurits Nybegynder
08. juni 2005 - 20:56 #4
Tak for hjælpen  ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2005 - 21:07 #5
udover de funktionelle forskelle som beskrives i driis'es link, som vel kan
forkortes til at C# er lidt mere restriktiv end C++ (hvilket ikke kan overraske),
så er der en anden forskel nemlig at .NET generics eksisterer ikke bare i source code
men også i MSIL, hvorimod i traditionel C++ er det en source code only ting
Avatar billede burningice Nybegynder
10. juni 2005 - 10:49 #6
arne_v> så kan det jo så diskuteres om MSIL ikke også kan betragtes som sourcekode ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2005 - 10:51 #7
og checke .dll og .exe ind i source control, når man så vil rette checker
man dem ud, decompiler til C# eller VB.NET, retter, compiler og checker
ind igen

spændende tanke !

:-)
Avatar billede burningice Nybegynder
10. juni 2005 - 20:32 #8
... eller bare skriver det hele i MSIL, hvorfor være en tøs og skrive det i noget så omfattende som C#? 253 forskellige opcodes, så ved man hvad man har at arbejde med.

:)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2005 - 23:26 #9
lauritz ?
Avatar billede laurits Nybegynder
27. juni 2005 - 14:02 #10
Det er skam ikke fordi jeg ikke vil kommentere indlæggende, men det er først fra d. 22. at det er væltet ind med mails-replys fra Eksperten.
Og i sidste uge var jeg lige på ferie så det er først nu jeg har set indlæggende.
Og tak for informationen og generics. Det har været en god hjælp.
MVH. Laurits
Avatar billede laurits Nybegynder
29. juni 2005 - 19:43 #11
Jeg skylder vist nogle point til nogen..........  :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2005 - 19:45 #12
du beder dem du synes har bidraget ligge et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 16:19 #13
laurits ?
Avatar billede laurits Nybegynder
25. juli 2005 - 15:33 #14
så synes jeg du skal ligge et svar ind arne v. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2005 - 15:42 #15
det kan jeg godt

men driis og burningice var jo altså først på banen !
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2005 - 17:37 #16