Avatar billede corrado Nybegynder
08. juni 2005 - 17:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

submit form - tip en ven

Jeg har en form som giver mig problemer. Det er en 'tip en ven' formular i flash hvor jeg skal have sendt oplysningerne til en server.
Der er fire felter, en hvor afsenderen kan skrive sin email, og tre felter hvor afsender kan skrive email adresen på tre venner. Men da jeg ikke er en Haj til programmering virker det selvfølgelig ikke. Så jeg kan bruge lidt hjælp.
Mit script ser sådan ud
stop();
//function sendForm() {
    my_lv = new LoadVars();
    my_lv.sends = _parent.sender.text;
    my_lv.recp1 = _parent.recipent1.text;
    my_lv.recp2 = _parent.recipent2.text;
    my_lv.recp3 = _parent.recipent3.text;
    my_lv.send("http://domaenet.dk/TipFriends", "_self", "POST");
    gotoAndStop(80);
}
send_btn.onRelease {
    sendForm();
    }
Avatar billede flash_geek Nybegynder
08. juni 2005 - 19:06 #1
Hejsa --
Sådan her skal koden nok se ud:
function sendForm(){
  my_lv.sends = _parent.sender.text;
  my_lv.recp1 = _parent.recipent1.text;
  my_lv.recp2 = _parent.recipent2.text;
  my_lv.recp3 = _parent.recipent3.text;
}

var my_lv:LoadVars() = new LoadVars();

sendForm();

my_lv.send("http://domaenet.dk/TipFriends", "_self", "POST");
Avatar billede flash_geek Nybegynder
08. juni 2005 - 19:07 #2
Hov ikke helt korrekt ændre lige lidt igen!!!
Avatar billede flash_geek Nybegynder
08. juni 2005 - 19:15 #3
Sådan her det skulle gerne virke:

function sendForm(){
  my_lv.sends = _parent.sender.text;
  my_lv.recp1 = _parent.recipent1.text;
  my_lv.recp2 = _parent.recipent2.text;
  my_lv.recp3 = _parent.recipent3.text;
  my_lv.send("http://domaenet.dk/TipFriends", "_self", "POST");
}

var my_lv:LoadVars = new LoadVars();

send_btn.onRelease = function(){
        //Det var her problemet var
    this._parent.sendForm();
}

Håber du får det til at virke ;o)
Avatar billede corrado Nybegynder
08. juni 2005 - 23:31 #4
takker , jeg prøver den af.  (c;
Avatar billede corrado Nybegynder
09. juni 2005 - 07:40 #5
Det ser ikke ud til at det virker, )c:
En anden ting som jeg er ude efter er, at formen 'bare' bliver tømt for info, og brugeren får en meddelse med 'tak fordi du tippede dine venner' - det ligger i min flash allerede - i frame 80 - i stedet for at bliver sendt til url´en,  men så skal jeg vel ikke have _self med i linien med .send  ???
Avatar billede flash_geek Nybegynder
09. juni 2005 - 08:30 #6
Så tror jeg du skal kigge på metoden sendAndLoad():

my_ly.sendAndLoad("http://domaenet.dk/TipFriends", reciver_ly, "POST");

fordi så kan du modtage variable retur fra serveren. Når send er modtaget

så kan du bare bruge onLoad() event :

my_ly.onLoad = function(success){
if(success){
    gotoAndPlay("send_succes");
  }
Du kan altså også bare snyde og give brug beskeden om at mailen er sendt uden
at det bliver kontrolleret. Fordi som regl virker det. Og at en enkelt ikke får en mail betyder vel ikke så meget. Med mindre vi taler om livsvigtige data. *shyy* jeg har aldrig skrevet dette ; )
Avatar billede corrado Nybegynder
09. juni 2005 - 09:05 #7
dvs info bliver sendt til server - formen bliver 'tømt', og brugeren bliver sendt videre i flashen til beskeden i frame 80 'tak fordi du tippede......'
C
Avatar billede flash_geek Nybegynder
09. juni 2005 - 11:10 #8
Ja nemlig --- se denne tutorial den omhandler dog php men flash delen er det samme:

http://www.actionscript.org/tutorials/intermediate/Vote_system_flash_php_mySQL/index.shtml

: ) TR
Avatar billede corrado Nybegynder
10. juni 2005 - 17:53 #9
Nej - jeg kan s.. ikk´ finde ud af det. Jeg kan ikke helt gennemskue scriptet, det ser sådan ud nu

stop();
function sendForm() {
    var loadVars_in:LoadVars = new LoadVars();
    var loadVars_out:LoadVars = new LoadVars();
    my_lv = new LoadVars();
    my_lv.sends = _parent.sender.text;
    my_lv.recp1 = _parent.recipent1.text;
    my_lv.recp2 = _parent.recipent2.text;
    my_lv.recp3 = _parent.recipent3.text;
    my_lv.sendAndLoad("http://domaene.dk/TipFriends", loadVars_in, "POST");
    my_lv.onLoad = function(success) {
        if (success)
        gotoAndPlay(80);
    };
    var my_lv:LoadVars = new LoadVars();
    send_btn.onRelease = function() {
        loadVars_out.sendAndLoad("http://domaene.dk/TipFriends", loadVars_in, "POST");
    };
}
Avatar billede flash_geek Nybegynder
23. juni 2005 - 09:54 #10
Hej det er vigtigt du holder disse:

    var loadVars_in:LoadVars = new LoadVars();
    var loadVars_out:LoadVars = new LoadVars();

udenfor din function eller bliver din loadvars objectet slettet når functionen er kørt. Prøv om det ikke hjælper. ; )