Avatar billede lhademmor Nybegynder
08. juni 2005 - 17:08 Der er 1 løsning

Ibm Thinkpad R51 & Webspeed

Hej. Jeg har et irriterende problem som går ud på at min laptop som jeg har lånt af min skole sommetider ikke gider tilslutte til mit WLAN hjemme (nævnt nedenfor som "hjemmenet".

Nogle gange gider det godt, men andre gange kommer der fejl og andre igen kan den slet ikke finde det!
Jeg kan løse problemet ved at afbryde strømmen til min router og derefter tilslutte den igen, men det er ved at blive trættende i længden.

IBM Access Connections fejlmeddelelse har jeg her som tekstfil:

Forbindelsesstatus:        Afbrudt
Årsag:        Tilknytning ikke udført
Fejlkode:        195
Anbefalede handlinger:        Kontrollér, at den trådløse adapter i computeren ikke har begrænsninger på adgangen til de radiokanaler, der bruges af det trådløse netværk.

Hvis det ikke løser problemet, skal du kontakte netværksadministratoren og angive de udvidede oplysninger, der vises nedenfor.

Oplysninger om adapter
**********************
Adapternavn        11b/g Wireless LAN Mini PCI Adapter
Adaptertype        Trådløst netværk
Adapterhastighed        11/54 Mbit/s
Driver/firmwareversion        4.0.100.140/Ikke tilgængelig
Adapterstatus        Aktiveret
Forbindelsesstatus        Afbrudt
Skal ubrugte kort deaktiveres?        Nej

TCP/IP-indstillinger
********************
Er DHCP aktiveret?        Ja
Standardgateway        192.168.0.1
Skal der tilføjes overordnede suffikser af det primære DNS-suffiks        Nej
Skal forbindelsens adresser registreres i DNS?        Nej
Skal forbindelsens DNS-suffiks registreres i DNS-registreringen?        Nej
Aktivér LMHOSTS-opslag?        Nej
NetBIOS-indstilling        Standard

Trådløse indstillinger
**********************
Netværksnavn (SSID)        hjemmenet
Forbindelsestype        Adgangspunkt
Trådløs tilstand        Auto
Sikkerhedskryptering        WEP - 128 bit
Godkendelse af adgangspunkt        Åben
Kryptér dataoverførsel vha.         Nøgle1
Adgangsmetode til WEP-nøgle        Hexadecimale tal
Skal denne profil bruges til at oprette forbindelse under Windows-logon?        Nej

Udvidede trådløse indstillinger
*******************************
Effektniveau for 802.11b/g-afsendelse        100%
802.11b preamble        Short & Long
Skal QoS aktiveres?        Nej
Strømbesparelsestilstand        Lav (bedste netværksydelse)

Internetindstillinger
*********************

Internet Explorer-indstillinger
*******************************
Hjemmeside        http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
Proxyindstillinger
Skal indstillingerne automatisk registreres?        Ja
Skal der bruges et automatisk konfigurationsscript?        Nej
Skal proxy tilsidesættes for lokale adresser?        Nej

Sikkerhedsoplysninger
*********************
Vil du deaktivere Fil- og printerdeling?        Nej
Vil du aktivere Windows-firewall?        Ja
Vil du deaktivere Deling af internetforbindelse?        Nej

Systemoplysninger
*****************
Systemmodel        1830BVG
BIOS-version        1RETCDWW (3.06f)
TVT GINA-version        1.1.0.8
Styresystemsversion        Windows XP, Servicepakke 2
IBM Access Connections-version        70CN23WW  (3.71)

Access Point scan list
**********************
Network name (SSID)              Wireless mode  MAC address        Encryption Signal strength Channel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
hjemmenet                        802.11g        00-09-5B-FD-4F-8E  Enabled    100%            2
L****                            802.11b        00-60-1D-F7-31-01  Enabled    15%            1
                                802.11g        00-03-2F-20-72-63  Enabled      0%            6
H******k                          802.11b        00-09-5B-FE-4D-AA  Enabled    82%            11
                                802.11g        00-06-25-FA-4F-F4  Enabled    76%            6
d******t                          802.11g        00-0E-2E-2B-25-48  Disabled    22%            11
F********* 37                    802.11b        00-12-17-49-70-A5  Disabled    -7%            11

Global settings
Allow all users of this system to switch to any existing location profile        -> No
Allow wireless authentication using Windows log on user name and password (requires system restart)        -> No
Close all wireless network connections when user logs off        -> No
Show wireless status icon in task tray        -> Yes
Display the progress indicator window when a profile is being applied        -> Yes
Allow selection of location profiles with Fn+F5 On Screen Display menu        -> Yes

Preferences
Enable sound effects        -> No
Enable animations        -> Yes
Do not show balloon tips from the Access Connections system tray icon        -> No

Automatic location profile switching list
*****************************************

Switch Wireless Location Profiles Automatically -> Enabled
Wireless priority list
Priority    Location profile name                                            Network name(SSID)              Wireless mode
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Log File
********

Debug Log is disabled

Kan I hjælpe mig eller evt. henvise mig til nogen der kan???
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. marts 2006 - 19:58 #1
Problemet har løst sig selv. Jeg opdaterede netkortets drivere fra IBM's hjemmeside og det virkede tilsyneladende