Avatar billede fynbo Nybegynder
08. juni 2005 - 13:59 Der er 3 kommentarer

3 Excel spørgsmål

Hej,

Har tre nemme spørgsmål omkring VBA og Excel.

1. Jeg har en form som hedder Working. Jeg kan åbne den via en anden form ved at skrive Working.Show, men jeg kan ikke længere nede skrive Unload Working. Hvordan skjuler jeg iøvrigt en form?

2. Hvorfor kan jeg ikke opdatere caption på en tekst i en form. Det burde da være: Working.txtStatus.Caption = "Ny tekst" eller?

3. Et link er godt nok som svar til dette spørgsmål: Jeg har en formular som laver en liste med udregner. Jeg vil gerne have at hvis man ændrer i tal i den øvre del af listen fx, så opdateres listen automatisk, altså hvis den fx. tæller ned og man i et felt pludselig trækker ti fra et tal, så skal den i bunden af listen trække 10 felter fra, fordi den jo vil have talt hurtigere ned.. håber i forstod hvad jeg mente :/
Avatar billede bravo Nybegynder
08. juni 2005 - 17:05 #1
1. form.visible = false

2. form.caption = "nytnavn"

3. Den forstår jeg ikke lige. :-)
Avatar billede bak Seniormester
08. juni 2005 - 17:32 #2
ad 2
En textbox har ingen caption
Working.txtStatus.Text = "Ny tekst"
Avatar billede fynbo Nybegynder
12. juni 2005 - 18:08 #3
okay, tak.. må lige prøve at forklare 3'eren igen.

Lad os sige at jeg har to kolonner:
Afbetaling: 10 kr      Rest: 100
Afbetaling: 10 kr      Rest: 90
Afbetaling: 10 kr      Rest: 80
Afbetaling: 10 kr      Rest: 70

Den skal så fortsætte til rest er 0. Men hvis jeg nu fx. klikker i feltet afbetaling i række 2 og taster 20 kr. istedet for 10 kr, vil jeg gerne have at de resterende rækker afspejler denne indtastning. Det er selvføgelig nemt at lave, hvis den bare skal opdatere kolonne 2 hvor rest-beløbet står, men jeg vil også gerne have at den fjerner den sidste række, som jo ikke bliver aktuel før der er indbetalt 20 kr. i række to. Altså hver gang der laves en ændring, skal den regne hele forløbet ud igen.