Avatar billede maxburner Nybegynder
08. juni 2005 - 11:48 Der er 5 kommentarer

Kan man bruge PHP som libs til Javascript?

Jeg vil høre om man kan bruge PHP som Library på serveren og kalde den til Javascript function hos brugeren.

Jeg vil gerne lave en function i javascript som kalder en PHP fil på serveren for at søge i databasen, og returnere variablerne tilbage til javascript functionen.

Kan det lade sig gøre at få en PHP script på serveren sende informationer tilbage til brugeren via javascript?

Så kan jeg undgår at den skal refreshe hele siden.
Avatar billede mjense173 Nybegynder
09. juni 2005 - 00:04 #1
Dette script henter valutakurser fra nationalbankens hjemmeside.

Det må kunne laves om til at hente fra en php-fil i stedet for:
Avatar billede mjense173 Nybegynder
09. juni 2005 - 00:04 #2
<script type="text/JavaScript">
var xmlDoc, msg;
var oXmlHttp = new ActiveXObject( "Msxml2.XMLHTTP" );
var url = "http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml";
oXmlHttp.Open("GET", url, false);
oXmlHttp.Send();
xmlDoc = oXmlHttp.responseXML;

currNodes = xmlDoc.selectNodes("/exchangerates/dailyrates/currency");
for ( i=0; i<currNodes.length; i++ ) {
    msg = "Navn: " + currNodes(i).getAttribute("code") + "<br>\n";
    msg += "Beskrivelse: " + currNodes(i).getAttribute("desc") + "<br>\n";
    msg += "Kurs: " + currNodes(i).getAttribute("rate") + "<br><br>\n";
    document.write(msg);
}
</script>
Avatar billede maxburner Nybegynder
16. juni 2005 - 23:13 #3
jeg kender ikke meget til javascript, er ved at lære tingene igen, og xml slet ikke.

Jeg ville gerne at kunne hente data ud fra en PHP, som feks indeholder en mysql kald og som kan sende data retur til javascripten.
Avatar billede roenving Novice
16. juni 2005 - 23:21 #4
Hvis du i dit php-script husker at sætte mime-typen til text/javascript, kan du sagtens generere en javascript-fil via php !-)

F.eks. kan du

<? hent data fra din database ?>

var data = new Array();

<? while($row = hent_en_række){ ?>

data[data.length] = <? echo $row['vaerdi'] ?>;

<? } ?>

-- og så kan du hente data sådan:

<script type="text/javascript" src="mineData.php"></script>
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2005 - 14:58 #5
Lukketid ?-)