Avatar billede safl Nybegynder
07. juni 2005 - 19:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Socket problemer

Hello!

Jeg har brug for at lave en kopi af følgende kode i Delphi:
http://www.safl.dk/stuff/checks_agent.c

Problemet er at jeg ikke rigtig kan få det til at fungere :(
Og tror ikke jeg gør det helt korrekt. Er der nogle derude der kan analyse den c-kode og give nogle pointers til hvordan jeg opretter samme slags socket i delphi?

på forhånd tak

- Simon
Avatar billede safl Nybegynder
14. juni 2005 - 20:37 #1
Er der slet ingen der kender til at oprette sockets i delphi?
Det jeg skal er at:
1. Oprette en socket med address family AF_INET og typen TCP/SOCK_STREAM.
Til en given host på en given port.
2. så skal jeg sende noget tekst f.eks. 'system[uptime]' og kunne modtage den response jeg får som enten bliver ZBX_NOTSUPPORTED eller noget i stil med '3500'.  Alt efter hvad man spørger efter.

Helt simpelt kan jeg spørge:
Hvordan opretter jeg en socket?
Hvor kan jeg sende tekst og få svar tilbage?

Hvordan gøres dette i Delphi?
Avatar billede thorin_deathrage Nybegynder
27. juni 2005 - 21:35 #2
Hvilken delphi versjon har du?
hvis du har dephi v6 har du et komponent-sett som heter internett, der har du TServerSocket og TClientSocket

Du må sette port og addresse/host før du activerer clientsocketen,
for å sende bruker du TClientSocket.Socket.SendText
for å motta bruker du TServerSocket.OnClientRead (eller noe sånt)

håper du finner ut noe...
prøv http:\\delphi.about.com for mer info